Hej!

jag har problem med ett av mina element och jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare så jag tänkte se om någon här har erfarenhet av liknande problem/element som vill dela med sig.

det här elementet sitter i vår groventre som har stått oanvänd sedan vi köpte vårt hus. Nu har jag börjar röja upp för att göra iordning denna men har lagt märke till att alamentet är kallt.

Jag har ingen erfarenhet eller kunskaper i ämnet men har haft problem med andra element i huset som jag lyckats få liv i, genom att lufta element och motionera ventilen/knacka loss packbox.

I just detta fallet så är elementet kallt, röret in är varmt och första delen i elementet är varm (den inringade i gult, röret där är varmt fram till strecket sedan helt svalt. Under den stora gula går det tre stycken mindre rör som är lite/knappt ljumna) men det verkar inte finnas någon som helst värme i elementet.

det är som att den första delen fylls men att vattnet sedan inte tar sig vidare. Har ni några tips på var jag kan göra?
 
Rör och kablar framför en radiator, markerade med gul tejp för identifiering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Radiatoranslutning med termostatventil, returledning och rör mot vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elementskydd med gråa lameller som täcker en vit värmeelementradiator, med en vit plastvattenslang framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.