Hej!

Jag är i behov av att köpa en handhållen cementblandare (visp) eftersom jag ska blanda ca 30 säckar betong för att gjuta 5 plintar à ca 1,20m. Jag funderar på att köpa en "Collomix ergo mix 1000", är det någon som har erfarenhet av en sådan? Är den tillräckligt stark?

Jag funderar alternativt på en Hecht på 1800W. Är det någon som har erfarenhet av Hecht?

Eller finns det någon annan modell/märke för ungefär 1000 kr?

Är det någon som vet hur hög effekt man behöver för att blandaren ska klara av att blanda cement?

Tack på förhand,
porsche997

Jag köpte Julas billigaste. Har hållit för ca tio säckar än så länge.

Det är varvtalet som är intressant, till betong behöver du lägre varvtal och lämplig visp.
Collomix är semiprofs som säljs i kakelbutiker till firmor, så den håller nog bra, men den har ingen växel och varvar 630rpm. Det tycker jag är för högt för betong och passar bättre till kakelfix och fog.

Julas billiga som nämns har två växlar där låga är 480rpm vilket är mkt lämpligare för syftet.
För ett par hundra mer på Bauhaus får du den mkt lämpligare https://www.bauhaus.se/omrorare-hikoki-um16vst2-1600w som ha låg utväxling och är kvalitet.

Hej!

Jag vill tacka för nyttiga råd som jag fått som nybörjare. Jag köpte en Hecht som är lika har ett lika lågt rpm som julas men med en högre effekt.

Mvh,
Porsche997

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.