Skall inreda en gammal sjöbod. Trästomme. Sommarhus. Kommer ej användas vintertid varav isolering inte är viktigt för värmehållningen.

Jag har två frågeställningar:

1. Golvet: idag är det ett lager brädgolv. Man ser rakt igenom ner till marken mellan springorna. Planen är att lägga ett nytt lager med trägolv ovanpå det gamla. Fråga: vad skall jag ha mellan golven? Någon vindpapp? Isolering? Annat?

PS. har fått svar i denna tråd https://www.byggahus.se/forum/threads/laegga-nytt-golv.488575/

2. Taket: idag är det stomme och plåttak på typ råspånt. Planen är att sätta ett nytt lager innertak med brädor ca 120x28mm. Behöver jag tänka på något gällande ventilation eller annat? Ytterligare lager av något?

Renoveringsprojekt, trästrukturer, isolering synlig, obruten vägg, verktyg, dagsljus genom fönster, byggmaterial, arbetsbelysning, oavslutat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprojekt, trästrukturer, isolering synlig, obruten vägg, verktyg, dagsljus genom fönster, byggmaterial, arbetsbelysning, oavslutat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätak med synliga bjälkar, lutande konstruktion, inomhus, rustik stil, oavslutat utseende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Renoveringsarbete i ett rum med exponerade reglar, fönster, verktyg och byggmaterial. Oinrett, byggstädning behövs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.