3 885 läst · 2 svar
4k läst
2 svar
Råd om vilket golv vi ska sätta in önskas!
I stugan som jag och min man har, har det varit lite problem med lite balkar under golvet. Nu är dessa utbytta och vi måste börja fundera på hurdant golv vi ska ha istället.
Det är i köket det gäller och i det angränsande stora rummet ligger det golvplankor som vi ska slipa så småningom.
I köket har vi precis spikat upp pärlspånt på väggen och denna ska målas vit.
Vad ska vi ha för slags golv till pärlspånten, som inte skär sig mot äkta trägolv?
Vi vill inte lägga jättemycket pengar, så nya golvplankor som matchar det andra rummet är inte aktuellt!
Här finns det lite gamla bilder från stugan.
http://veronikap.blogg.se/070107181433_lindbck.html#comment
I köket är alla skåpen nerrivna och det ska sitta pärlspånt även bakom golvskåpen och diskbänken.
Så det hela är och ska bli en lite lantlig stil och jag vill gärna ha det så.
Dessutom finns den där gamla timmerväggen att ta hänsyn till!!
Det är i köket det gäller och i det angränsande stora rummet ligger det golvplankor som vi ska slipa så småningom.
I köket har vi precis spikat upp pärlspånt på väggen och denna ska målas vit.
Vad ska vi ha för slags golv till pärlspånten, som inte skär sig mot äkta trägolv?
Vi vill inte lägga jättemycket pengar, så nya golvplankor som matchar det andra rummet är inte aktuellt!
Här finns det lite gamla bilder från stugan.
http://veronikap.blogg.se/070107181433_lindbck.html#comment
I köket är alla skåpen nerrivna och det ska sitta pärlspånt även bakom golvskåpen och diskbänken.
Så det hela är och ska bli en lite lantlig stil och jag vill gärna ha det så.
Dessutom finns den där gamla timmerväggen att ta hänsyn till!!
Jag skulle välja linoleumplattor lagda schackrutigt på diagonalen. Forbo har sina lite dyrare marmoleum-plattor och Ikea har liknande linoleum till en något billigare peng.
Ni skulle ju även kunna köpa billigt furugolv 2:a sortering på tex Byggmax som ni målar (gärna rutigt på diagonalen här med) Det var ju inte ovanligt att man gjorde detta förr i tiden.
Lycka till!
Ni skulle ju även kunna köpa billigt furugolv 2:a sortering på tex Byggmax som ni målar (gärna rutigt på diagonalen här med) Det var ju inte ovanligt att man gjorde detta förr i tiden.
Lycka till!
Liknande trådar
-
Limma trä utomhus vid köldgrader, vilket lim?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilket ansvar har fastighetsägaren för träd som faller på arrendatorns hus
Juridik -
Vilket ytskickt bakom vattenradiatorer
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ta reda på vilket rör i fördelar som går till vilken radiator
Vatten & Avlopp -
Vilket trådlöst larm skulle ni rekommendera?
Villalarm & Hemautomation