Kom med råd snälla

• Parkettgolv med skruvmönster och små repor, speglingar av ljus på ytan, redo för rådgivning om eventuell åtgärd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att se på bilden hur djup skadan är. Jag skulle testa försiktigt med ett milt polermedel typ Autosol.

V Verkmästarn skrev:
Svårt att se på bilden hur djup skadan är. Jag skulle testa försiktigt med ett milt polermedel typ Autosol.
Inte djup alls. Det är en unge som glidit antingen barfota eller med strumpa över golvet bara nån timme efter jag lackat det. Och vill ha råd om hur man kan få det mindre synligt, helst osynligt med minsta möjliga påverkan. Jag har tänkt bara lätt slipa med 150 papp och lacka med samma lack som innan på dom stavar som är utsatta?!

robbinekstrom88 robbinekstrom88 skrev:
Inte djup alls. Det är en unge som glidit antingen barfota eller med strumpa över golvet bara nån timme efter jag lackat det. Och vill ha råd om hur man kan få det mindre synligt, helst osynligt med minsta möjliga påverkan. Jag har tänkt bara lätt slipa med 150 papp och lacka med samma lack som innan på dom stavar som är utsatta?!
Slipa för hand då!*

H
robbinekstrom88 robbinekstrom88 skrev:
Slipa för hand då!*
Testa på någon cm, slipa, det tror jag bara gör skadan värre. Mer polera i så fall. Går det inte bara att lacka om det bara sitter i lacken.
Du kan ju ringa en golvfirma och/eller tillverkare och rådfråga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.