Hej!

Håller på att bygga ett uterum med förlängd vår-höst säsong.
Golvvärme, ca. 30m2 och 1.6 u-värde Willab fönster.
2 väggar glaspartier (4+3), 2 fasta glaspartier, 1 hel vägg, sadeltak med plåt.

Behöver råd och tips på LED-downlights med dimmer, ev. samköra med Tell-Stick Net, 12V, vinklingsbara.
Antal, vilket Kelvingrad, lumen osv. osv.

Har googlat råd, mailat återförsäljare, tillverkare, men skulle verkligen uppskatta även Era erfarenheter och råd.


Tack på förhand.

Mvh
P.Waldemarsson
 
Välj en LED-trafo som kan dimmras med extern 1-10V, så kan du ansluta denna för Tellstick-biten: http://elbutik.se/product.html/nexa-1-10v-m-spot-led-tradlost-dimmerdon


jag har precis fått hem en sådan, tillsammans med trafon Jolly Maxi från Hide-a-lite. Nexa-dimmern behöver strömförsörjas med 12v, och Maxi'n har en sådan strömmatning tillgänglig.

Har inte hunnit montera grejjerna än, men testkört lite snabbt och det verkar fungera riktigt bra.


Mina spotar är Hide-a-lite 1202 multi, antagligen lite klena för ditt syfte.
 
Dags för beslut och behöver mer råd.
Tack för tipset och en sån pryl blir det!

Mer tips på vinklings-, dimringsbara led spottar med bra och fin belysning för ca 30 m2...
...även övriga tillbehör och "bra tänka på".
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dessa har jag satt upp hemma hos mina föräldrar samt svåger. De lyser mycket bra och känns väldigt gedigna och välbyggda (till skillnad från mycket annat kina-junk). De finns både som 5W, 7W och 10W. De går att vrida i kring 2 axlar, flera andra vinklingsbara jag sett går bara att vrida kring en axel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.