Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 35 andra personer (83%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

• Gilla
Grumsaren
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 53 andra personer (84%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 72 andra personer (85%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 53 andra personer (59%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

S
Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 17 andra personer (15%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

K
Jag sög, och fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 19 andra personer (15%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

Mats-S
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 132 andra personer (97%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

Ganska lätt quiz den här gången :)

kulle
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 45 andra personer (32%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 21 andra personer (14%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

Jag fick 6/10 rätt, vilket är bättre än 22 andra personer (15%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

Inte min kopp te, tydligen.

R
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 145 andra personer (84%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

Z
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 176 andra personer (83%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

C
Fråga 3 har två rätta svar skulle jag vilja påstå. Både Däxel och Tjäckelyxa (från tyska Dechsel) är förekommande namn på denna yxa.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 196 andra personer (83%) som har gjort quizet "Kan du yxan?"

Fick fel på tomahawkyxa. Tycks inte ha någon anknytning till en klassisk tomahawk.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.