Tacksam för svar )
 
https://www.hemfint.se/drutex

Drutex verkar inte ha så bra kvalité vad jag förstått. Jag skulle valt något tyskt istället, likt Aluplast.

Vad tycker ni?
 
Kronfönster Polaris är det samma som drutex?
 
Fönster Hasse i Klutmark. (IT importen) tror jag firman heter.

Dock ingen nätbutik men mest troligt billigaste Drutexfönsterna i Sverige.

Skilde ca 10% på andra butiker och säljare då jag beställde för 3år sedan.
 
Köpte mina fönster från Rekpol i Kalmar förra sommaren vilket fungerade bra.

Angående kvalitén så är jag nöjd, gillar särskilt Hoppe-handtagen som de levererades med.
För mig var det avgörande att Drutex har svensk P-märkning, alltså testade och godkända av SP och uppfyller de svenska kraven som finns för fönster.
 
Nordiska fönster saluför Drutex och har tydligen just nu 50 % rabatt tom 31/5.
 
  • Gilla
Lennart Lind
  • Laddar…
Dessa reor är nog rätt mycket fejk också.. tror även kronfönster är bland dom billigaste nu på Polaris serien..Även där skyltas det med 30,40% rabbat
 
Lennart Lind skrev:
Dessa reor är nog rätt mycket fejk också.. tror även kronfönster är bland dom billigaste nu på Polaris serien..Även där skyltas det med 30,40% rabbat
Japp, verkar vara så i detta fall. Kollade nu bara för sakens skull vad vi betalade för ett av fönsterna vi beställde därifrån för två år sedan och hade vi beställt idag med deras "50 % rabatt" så hade vi fått betala 1004 kr för ett specifikt fönster istället för 1103 kr som vi gjorde då...
 
L Lennart Lind skrev:
Dessa reor är nog rätt mycket fejk också.. tror även kronfönster är bland dom billigaste nu på Polaris serien..Även där skyltas det med 30,40% rabbat
Du kan prova fonsterfaktor.se de har 50% rabatt på PVC fönstret. Jag köpte den förra året och jag är nöjd.
 
  • Moderna PVC-fönster med utsikt över en grönskande trädgård och blå himmel från ett ljust rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PVC-fönster med utsikt över bostadsområde från ett modernt kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.