Fönsterputs med flagande vit färg nära vit fönsterkarm inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flagnande och skadad puts runt ett fönsterkarm invändigt i en lägenhet.
Skapa konto
Flagnande och sprucken puts runt ett fönster med synliga skador på ytan.
Skapa konto
Flagnande puts och färg runt ett fönster i en lägenhet.
Skapa konto
Närbild på en vägg där flagnad puts eller färg runt fönster exponerar underliggande skikt.
Skapa konto

Hej!
Har köpt en lägenhet som stått tom ett tag där putsen(?) runt fönstrena invändigt har släppt. Vilket tillvägagångssätt är bäst för att få bort den gamla färgen samt vilket material använder jag för att få en slät yta innan målning eller kan man måla på den rubbiga ytan på en gång? Är det bara färgen som flagnat? Skrapa bort med morakniv och sen slipar jag ner den rubbiga ytan och bara målar på eller måste jag ha på något annat material innan? Vilken färg rekommenderas? Hjälp en vilsen grabb som ska renovera sin första lägenhet Se bilder nedan.

Ser ut som det är flera lager färg som släpper
Förhoppningsvis lossar resten runtomkring också lätt. Ta en spackelspade och skapa bort allt löst. Ser ju fint ut under tycker jag, testa att torka det understa lagret med en trasa, kan vara två icke kompatibla färger som orsakat släppet

Redigerat:
T topmount skrev:
Ser ut som det är flera lager färg som släpper
Förhoppningsvis lossar resten runtomkring också lätt. Ta en spackelspade och skapa bort allt löst. Ser ju fint ut under tycker jag, testa att torka det understa lagret med en trasa, kan vara två icke kompatibla färger som orsakat släppet
Tack för svar! Ytan undertill ser fin ut men är lite ojämn. Kanske går att slipa ner med 120 papper? Ska man ha någon speciell färg eller funkar tak/väggfärg? Ser nästan ut som man haft träfärg på innan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.