Ska sätta in en purusplatta 300 multi för en avlopp. Det ska vara vattenburen golvvärme och flytspackel så jag behöver ca 34mm höjd till brunnen.
Tänkte bygga upp med träreglar istället för att använda de medföljande distanserna. Det borde väl vara ok?
Men ett problem är hålen i kanten. Där kommer ju flytspackel att rinna in. Det gäller då att det är tätt mot reglerna under. Eller vad är tanken om man tex använt distanser?
Tänkte bygga upp med träreglar istället för att använda de medföljande distanserna. Det borde väl vara ok?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men ett problem är hålen i kanten. Där kommer ju flytspackel att rinna in. Det gäller då att det är tätt mot reglerna under. Eller vad är tanken om man tex använt distanser?
Logga in
Skapa konto
Såhär ser purusplattan 300 multi ut.
Jo. Tänkte det också först. Jag har en 25mm förhöjningsring samt 6+13mm klackar. Det blir 31 eller 38mm totalt.nino skrev:
Borde det inte bli mer stabilt med regel under hela plattan än att plattan står på hörnen?
Samt dessa hål. Vad gör jag med de? Har jag trä under plattan borde det gå bra, men inte om man har klackar.
Logga in
Skapa konto
Hålen är inte genomgående, men de mynnar ut i hålrummet undertill. Så om man inte tätar lär ju bjälklaget bli fullt med spackel?nino skrev:
Jag bara funderade på hålen. Jag har en likadan platta och i monteringsanvisningen ser det ut som man ska stanna med flytspacklet innan man når hålen om man ska lägga klinker. Antagligen inte helt lätt att göra dock.
Edit: Fel av mig. Såg fel.
Edit: Fel av mig. Såg fel.
Du har rätt. Det nämns inte i monteringsanvisningen, men det står som en "feature" på produktsidan.nino skrev:
Så då blir det OK. De hål som inte används till armeringsnätet tätar jag. Då blir jag nöjd.