4 163 läst · 2 svar
4k läst
2 svar
Purus klinkerramar
Jag har en Purus klinkerram PK175. Den är av tunn pressad plåt och har en 16mm lång hals som går ner mot brunnen. Av nyfikenhet packade jag i bygghandeln upp en av Purus designer ramar och jämförde. De är av tjockare aluminium och utan denna hals. Börjar nu undra om jag har fått tag på en klinkerram som är till för att användas tillsammans med Purus klinkerfläns i plast? (Tror att jag gjort ett felköp, men är inte säker)
Vilken typ av klinkerram skall användas då man har konventionell anslutning av gummiduk mot brunnen? Rent spontant känns det som om designer ramen skulle sitta bättre, och med mindre risk att nå ner till och skada tätskiktet.
Tompa
Vilken typ av klinkerram skall användas då man har konventionell anslutning av gummiduk mot brunnen? Rent spontant känns det som om designer ramen skulle sitta bättre, och med mindre risk att nå ner till och skada tätskiktet.
Tompa
En sak är iaf säker, och det är att klinkerflänsen i plast inte kan användas i ett våtrum. Den finns nämligen inte med i något godkänt system längre.
Mig veterligen är fanns det aldrig några speciella ramar som hörde till denna så jag tror nog att den du hittat passar.
Mig veterligen är fanns det aldrig några speciella ramar som hörde till denna så jag tror nog att den du hittat passar.
Jo, det med plastflänsen har jag förstått. Märkligt att den fortfarande säljs när den inta kan användas. Synd egentligen att den inte är godkänd, för den verkar vara en riktigt bra lösning.
Angående klinkerramen så är jag fortfarande osäker, skall ringa Purus och kolla för säkerhets skull.
Tompa
Angående klinkerramen så är jag fortfarande osäker, skall ringa Purus och kolla för säkerhets skull.
Tompa