Y
Var och kikade lite på rörklamrar för vattnet.
Puru har en ny modell som jag fann snyggare än falu men lite skeptisk till deras anordning som nyper tag om rören. Läste sen att just denna lösning tog bort knäppningar som blir vid värmeändringar i rören.

Någon som använt dessa. Är dom bra?

3810593.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och nyper deras limplatta bra?
3810597.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Jag gillar inte att man monterar rören snett i klamman kontra falusnaps rakt. Kan bli knepigt i "stumma" lägen när man behöver trycka röret rakt in i klamman.

Men det kanske bara gäller purusklamman och inte flexi-klamman?! Båda är från Purus
 
Krilleman
Oj vad dålig feddback om flexi-klamman!

Som ovan beskriver har jag bara råkat på purusklamman vid en felbeställning från en vilsen tjänsteman. Men någon borde väl ha mer info? Spekerök?
 
Tyckte du svarade bra i ditt inlägg, fick också fel en gång och tvingades montera dessa men ogillar som du säger att man trycker i röret snett i klamman, inte smidigt när rör skall tryckas fast för att måttas till kap, sedan lossas igen. Falun klamman är mitt val av plastklammor i alla lägen.

mvh
 
Ahlsell hade nå superpris på purusklämman en gång så vi köpte väl in några hindra till firman men som åkte ganska omgående i eldningstunnan faktiskt. Skitklammer rent ut sagt. Trycka i rören snett och har man inte fått skruven o dra fast klammret till 110% så vrider sig skiten o håller på. Nej, falu är den enda rätta.
 
Y
Sedär, den var inte så bra alltså. Synd för den var finare. :confused:
 
Krilleman
Tillägg oavsett märke på lim-klamma är att det måste vara absolut damm & fett-fritt. Rengör med sprit och torka bort damm!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.