Medlem
· Västra Götaland
· 130 inlägg
Hej
finns ju lite trådar men kört fast.
proppen till handfatet sitter fast. Den går ej att rubba, sitter som berget. Det skall vara en popup sort. Den sitter fast i bottenläget och jag kan inte rotera den.
jag hade skruvat loss den för att ta bort hårrester, men när jag skruvat tillbaka så fastnade den när jag tryckte ner den. Hur får jag upp den?
finns ju lite trådar men kört fast.
proppen till handfatet sitter fast. Den går ej att rubba, sitter som berget. Det skall vara en popup sort. Den sitter fast i bottenläget och jag kan inte rotera den.
jag hade skruvat loss den för att ta bort hårrester, men när jag skruvat tillbaka så fastnade den när jag tryckte ner den. Hur får jag upp den?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 130 inlägg
Den går inte att rubba när den är i bottenläget.
”Fastkilad”
”Fastkilad”
Oki. Du har ingen mekanism under tvättstället som är till för att ploppa upp proppen via blandaren gissar jag.R Revisorn_144 skrev:
Slaskiga alternativet. Ta bort vattenlåset och angrip underifrån.
Förstörande alternativet. Borra ett hål och med tex en ikea insektsnyckel ( L-form) dra loss allt.
Dyra alternativet. Ring rörjouren
Medlem
· Västra Götaland
· 130 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 130 inlägg
Det får väl bli rörjouren imorgon. Köpa ny bottenventil på byggvaruhus.
det går ju att tvätta händerna i badkaret så länge.
det går ju att tvätta händerna i badkaret så länge.
Min propp brukade fastna på samma sätt. Den brukar lossna när man bankar på den, dvs knacka hårt med handen, så ser vi vad som händer.
Annars kan du sätta skiftnyckeln mot underdelen och skruva isär delarna, men då måste du nog sätta en ny packning mot handfatet.
Annars kan du sätta skiftnyckeln mot underdelen och skruva isär delarna, men då måste du nog sätta en ny packning mot handfatet.
Medlem
· Västra Götaland
· 130 inlägg
Ja, den har fastnat innan en gång tidigare. Då bankade jag lite, då gick den att skruva upp eller ploppa upp.. men tror jag att jag bankade fast den helt helt denna gång.. hamnade i nåt fastkilat läge nu
får skaffa extra stor skiftnyckel.
får skaffa extra stor skiftnyckel.
Redigerat:
Mina brukar också fastna. Ibland har bankat funkat, ibland har jag lyckats gänga av locket trots att den är nedtryckt. En gång sprayade jag kalklösare via hålet som ska förhindra att vattnet rinner över. Brukar ofta vara kalk som kilat fast mina.R Revisorn_144 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Proppen till handfatet är trög. Vill inte gå upp/ner
Badrum -
Köpa led list och klippa stickproppen och koppla in till fast kabel och strömbrytare.
El -
Jordningens fäste i stickproppen?
El -
Proppen går direkt fast inget är ikopplat!
El -
Vad kallas snöret och fäste som sitter fast med proppen till badkaret?
Badrum