Hej!
Jag håller på att skissa på ett nytt kök i mitt hus. Huset är från mitten av 1800-talet och är ett typiskt hus i Dalarna med faluröda väggar och vita knutar.
Köket är nog inte renoverat de senaste 30-40 åren, och är alltså mycket slitet, och har i stort sett inga arbetsbänkar. Ingen diskmaskin, ingen fläkt, pytteliten kyl. Låg diskbänk passar extra illa med mina 1.91 meter över havet.

Efter mycket skissande tror jag att jag kommit fram till vad jag vill ha för inredning och layout på köket. Nu är det också så att jag inte är speciellt händig, och helt enkelt inte har så stor lust att försöka ta mig an detta projekt som en entrepenör. Därför behöver jag få tips om någon oberoende byggmästare/inredningsarkitekt eller vad som kan vara lämpligt, som blir min motpart. Det är av honom eller henne jag beställer ett nytt kök av, och som jag har en dialog med. Sedan vill jag att den här personen på ett fackmannamässigt sätt leder själva arbetet med att beställa själva utförandet hos hantverkare. Jag tror att det blir bäst resultat då, än om jag skulle försöka mig på att göra det själv.
Har ni några tips på sådana tjänster vore jag tacksam. Dalarna som sagt, Borlänge/Gagnef -trakten.
/c
 
Jag vet inte om Hallström på ELONbutiken i Falun har allt du kräver, men där köpte jag köket - trots att jag bor i Stockholm... Köpte där pga kontakter... Kolla med honom, för han säljer kök och kan ha de kontakter du söker.
023-20300
 
hej
det finns en tjej i borlänge
kolla in länken

http://www.koksmagasinet.com

jag träffade henne på en mässa
jättesnygga kök
hon tillhör dalainredningsgrupp som har visning i leksand tror jag att det var

hon planerar, ritar upp och levererar
lycka till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.