Nu ska du bara klä väggarna med furupanel och gillestugan är klar?
 
  • Gilla
Dros och 8 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Nu ska du bara klä väggarna med furupanel och gillestugan är klar?
först tjock heltäckningsmatta som man viker upp bakom furupanelen. Det blir bäst så.
 
  • Gilla
  • Haha
keeej och 15 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
först tjock heltäckningsmatta som man viker upp bakom furupanelen. Det blir bäst så.
Ja, om man vill odla svamp (mögel-) i källaren...
 
tommib
Nyligen plastad betonggrund med träformar och byggmaterial i ett ofärdigt byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plastat. Nu är det bara att vänta. Jag känner mig som ett barn dagen innan julafton :D
 
  • Gilla
  • Älska
Garningen och 33 till
  • Laddar…
Fulkemisten
MathiasS MathiasS skrev:
först tjock heltäckningsmatta som man viker upp bakom furupanelen. Det blir bäst så.
Jo. Second-best är när man sågar och monterar all furupanel på plats först och sedan lägger mattan utan att sopa upp eventuella sågspån. Det blir också bra.
 
  • Gilla
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
Efter allt slit och bök är det ju underbart se när det börjas byggas upp igen.

Ser snyggt ut!
 
  • Gilla
stugfar
  • Laddar…
Mikael_L
tommib tommib skrev:
[bild]

Plastat. Nu är det bara att vänta. Jag känner mig som ett barn dagen innan julafton :D
Det kommer bli vådligt fuktigt därnere ett bra tag, när en massa liter vatten ska bort.
ordna till bra ventilation efter att den initiala härdningen är klar, typ dag 2-3.
 
  • Gilla
oscarwww och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
tommib tommib skrev:
och att de är mycket duktiga. Lite galna dock, eftersom de kör med accelerator istället för retarder mitt i sommaren. Snabbt ska det gå.
Är det någon som tänkte att de är mer galna än dig ...? :thinking:

:rofl: :crysmile: :cool:



Härligt tommib att se att du kom fram hit, en fantastiskt resa du låtit oss vara med på! (y)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
tommib
Ventilation blir väldigt svårt att ordna till tyvärr. Däremot finns ju avfuktare där nere som nu får göra sitt livs insats.
 
  • Gilla
Renhorn och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Luftavfuktare blir perfekt.(y)

Håll plattan fuktig några dagar innan du kör igång avfuktning, så cementreaktionen hinner bli klar.
 
tommib
Grafer som visar temperatur och luftfuktighet över tid i olika rum med en markant förändring vid ett visst datum och tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser det ut för de senaste två dagarna. Man ser rätt tydligt när jag la dit plasten...

Edit: Nu så att färgerna stämmer överens mellan temp och luftfuktighet
 
Redigerat:
  • Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson
tommib tommib skrev:
[media]
Så här ser det ut för de senaste två dagarna. Man ser rätt tydligt när jag la dit plasten...
Tjusiga grafer, vad är det för system?
 
tommib
Grafana/InfluxDB. Det matas via OpenHab från ett gäng billiga Xiaomi Aqara sensorer och några z-waverepeaters från IKEA.
 
  • Gilla
Sammy_j och 2 till
  • Laddar…
Går Aqara sensorerna köra direkt mot Ikeas gateway med eller måste man köra någon annan typ Hue eller så?
 
  • Gilla
Jalo
  • Laddar…
Jonas Persson
tommib tommib skrev:
Grafana/InfluxDB. Det matas via OpenHab från ett gäng billiga Xiaomi Aqara sensorer och några z-waverepeaters från IKEA.
Lite pyssel att få igång mao. Måste bara få tid att sätta mig ner och skapa något liknande mellan mina hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.