745 413 läst · 1 883 svar
745k läst
1,9k svar
Projekt källare
Såg följande på Energimyndigheten:tommib skrev:[bild]
Jag bestämde mig för att gjuta igen diket på basen av att det är katastrof om det läcker ner betong i pumpgropen. Det var rätt beslut visade det sig eftersom det läckte in lite i nederkant på formen när jag vibrerade betongen. Med en planslip ska tilläggas, min billiga Amazon-vibrostav bestämde sig för att inte starta öht när jag körde idag. Ingen aning om varför den är tvärdöd, ska kanske ta isär den imorgon om jag får sova inatt på jouren.
Totalt 34 brister hade 14 elprodukter som köps via amazon.se och testats. Åtta av dem var så dåliga att de förmodligen fått försäljningsförbud om de sålts i butik i Sverige.
Tack för tipset. Om du tittar noga så ser du att formen delvis är skruvad inifrån. De skruvar du ser gå in utifrån sitter i förstärkningsribbor på insidan för att det ska finnas material att skruva i inifrån. Tanken är att den ska kunna brytas isär lätt inifrån när det hela är klart.F fribygg skrev:
Jo, jag skrev i tråden som avhandlar den nyheten också.B Beemaster skrev:
Jag var medveten om riskerna med att köpa saker därifrån men den var inte direkt elfarlig och den funkade i alla fall ett litet tag.
Ok, tog isär stickproppen på vibbran och den här felfunktionen får jag nog ta på mig. Ena ledaren hade helt enkelt halkat ur. Jag bytte stickproppen när den hade levererats eftersom ena stiftet var knäckt. Nu är det fixat och vibbran fungerar som den ska igen.
Suck... Tur att det gick bra ändå, med planslipen.
Suck... Tur att det gick bra ändå, med planslipen.
Funderade för ett ögonblick att bildgoogla 'vibrationsstav' eftersom jag blev nyfiken på hur en sån ser ut men hejdade mig när jag jag insåg vilka potentiella träffar jag skulle kunna få eftersom jag står i kön till incheckningen.
Pysslar lite inför morgondagens gjutning. Har städat och äntligen tagit tag i uttaget till pumpen. Nu har den en egen PSA och den fula skarvsladden är äntligen borta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 579 inlägg
Snabba pojkar....
De kommer tillbaka om 45 min och stålar ytan. Snackade lite med pumpkillen också, han sa att de pumpar mycket åt den här firman och att de är mycket duktiga. Lite galna dock, eftersom de kör med accelerator istället för retarder mitt i sommaren. Snabbt ska det gå.
Logga in
Skapa konto
De kommer tillbaka om 45 min och stålar ytan. Snackade lite med pumpkillen också, han sa att de pumpar mycket åt den här firman och att de är mycket duktiga. Lite galna dock, eftersom de kör med accelerator istället för retarder mitt i sommaren. Snabbt ska det gå.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 721 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 579 inlägg