Om du ska kunna riva formen till pumpgropen lätt är det idé att inte skruva formen utifrån.

tommib tommib skrev:
[bild]

Jag bestämde mig för att gjuta igen diket på basen av att det är katastrof om det läcker ner betong i pumpgropen. Det var rätt beslut visade det sig eftersom det läckte in lite i nederkant på formen när jag vibrerade betongen. Med en planslip ska tilläggas, min billiga Amazon-vibrostav bestämde sig för att inte starta öht när jag körde idag. Ingen aning om varför den är tvärdöd, ska kanske ta isär den imorgon om jag får sova inatt på jouren.
Såg följande på Energimyndigheten:
Totalt 34 brister hade 14 elprodukter som köps via amazon.se och testats. Åtta av dem var så dåliga att de förmodligen fått försäljningsförbud om de sålts i butik i Sverige.:mad:

• Ledsen
a.o.f
  • Laddar…
tommib
F fribygg skrev:
Om du ska kunna riva formen till pumpgropen lätt är det idé att inte skruva formen utifrån.
Tack för tipset. Om du tittar noga så ser du att formen delvis är skruvad inifrån. De skruvar du ser gå in utifrån sitter i förstärkningsribbor på insidan för att det ska finnas material att skruva i inifrån. Tanken är att den ska kunna brytas isär lätt inifrån när det hela är klart.

tommib
B Beemaster skrev:
Såg följande på Energimyndigheten:
Totalt 34 brister hade 14 elprodukter som köps via amazon.se och testats. Åtta av dem var så dåliga att de förmodligen fått försäljningsförbud om de sålts i butik i Sverige.:mad:
Jo, jag skrev i tråden som avhandlar den nyheten också.
Jag var medveten om riskerna med att köpa saker därifrån men den var inte direkt elfarlig och den funkade i alla fall ett litet tag.

tommib
Ok, tog isär stickproppen på vibbran och den här felfunktionen får jag nog ta på mig. Ena ledaren hade helt enkelt halkat ur. Jag bytte stickproppen när den hade levererats eftersom ena stiftet var knäckt. Nu är det fixat och vibbran fungerar som den ska igen.

Suck... Tur att det gick bra ändå, med planslipen.

• Gilla
Lindgrenski
  • Laddar…
Funderade för ett ögonblick att bildgoogla 'vibrationsstav' eftersom jag blev nyfiken på hur en sån ser ut men hejdade mig när jag jag insåg vilka potentiella träffar jag skulle kunna få eftersom jag står i kön till incheckningen. :crysmile:

• Haha
  • Gilla
Patrik.B och 14 till
  • Laddar…
tommib
Pysslar lite inför morgondagens gjutning. Har städat och äntligen tagit tag i uttaget till pumpen. Nu har den en egen PSA och den fula skarvsladden är äntligen borta.

Renoverad källarhörna med ny elinstallation, rör och förberedelse för gjutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elcentral med säkringar och ordnat kablage inför installation av pump.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Workingclasshero och 9 till
  • Laddar…
tommib
Betonblandare lastbil redo att hälla betong, arbetsplatsmiljö med byggnad i bakgrunden.
Skapa konto

Nu kör vi

• Gilla
  • Älska
Violina och 25 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
[bild]

Nu kör vi
Lycka till!

• Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Snabba pojkar....

Nyutgjuten betongyta med skyddad del i mitten, nära färdigställande av snickarteam.
Skapa konto

De kommer tillbaka om 45 min och stålar ytan. Snackade lite med pumpkillen också, han sa att de pumpar mycket åt den här firman och att de är mycket duktiga. Lite galna dock, eftersom de kör med accelerator istället för retarder mitt i sommaren. Snabbt ska det gå.

• Gilla
keeej och 28 till
  • Laddar…
Vilken milstolpe i detta fantastiska projekt! Sjukt impad(y)

• Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
Nice, skönt att det är över. Bara resten kvar. Här i källaren gick luften ur mig efter gjutningen i vintras men resterande jobb väntar ju tålmodigt på mig så ingen idé att stressa upp sig.

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Snabba pojkar
Jo, men underarbetet är ju nästan halva jobbet. ;)

• Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Nyjuten betonggolv i ett renoveringsprojekt med träformar och skyddsplast.
Skapa konto

:love::love::love::love::love::love::love::love:
Shiny!

• Gilla
  • Wow
keeej och 43 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jo, men underarbetet är ju nästan halva jobbet. ;)
Vadå? Han har ju bara tömt källaren...

;)

• Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.