Excel
Monterat innertak och börjat spackla
 
  • Nyinstallerat innertak med spackling på väggarna under arbete, synlig taklampa och ledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Excel
Matta och golv på plats
 
  • Nyinstallerad matta och tomt rum med väggar redo för ytterligare installationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Excel
Målat tak
 
  • Nymålat vitt tak och vägg i ett rum under renovering med synlig takbjälke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Excel
Börjat montera inredning
 
  • Nymonterad dusch med glasdörrar och silverfärgade beslag i ett badrum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum med nymonterad vit tvättställsskåp och handfat samt ett öppet väggskåp utan spegel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handdukstork monterad på vägg bredvid dörrkarm med synliga rördelar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
sYph och 1 till
  • Laddar…
Excel
Fått lite mer monterat och elektriker gjort lite eljobb. Återstår lite lister och räkna ihop totalkostnad.
 
  • Delvis renoverat badrum med monterat vägghängt toalettstol, ljusbrytare, och toalettpappershållare, vita väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverat badrum med handdukstork, handfat på skåp och innertak med infällda spotlights.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
michfris
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
Fått lite mer monterat och elektriker gjort lite eljobb. Återstår lite lister och räkna ihop totalkostnad.
Väldigt, väldigt bra jobbat!!
Hur många timmar har du lagt ner hittills!
 
Excel
michfris michfris skrev:
Väldigt, väldigt bra jobbat!!
Hur många timmar har du lagt ner hittills!
Tack, mycket lärorikt också. Jag har inte dokumenterat all tid så det är jättesvårt att säga, ca 200 timmar kanske.

I höst blir det badrum två som också kommer dokumenteras här på forumet. Att montera plastmatta istället för kakel/klinker också var rätt beslut så här i efterhand.

Kostnaden för detta landade runt 100.000kr
 
  • Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
Tack, mycket lärorikt också. Jag har inte dokumenterat all tid så det är jättesvårt att säga, ca 200 timmar kanske.

I höst blir det badrum två som också kommer dokumenteras här på forumet. Att montera plastmatta istället för kakel/klinker också var rätt beslut så här i efterhand.

Kostnaden för detta landade runt 100.000kr
Jo, smakar det så kostar det.. Men du gjorde allt utom el & vvs? Eller är det de delarna som drar upp det?
 
  • Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
Excel
vatten och golvvärme ca 30k, matta + läggning ca 30k, köpt byggmaterial och inredning ca 30k, el ca 5 tkr.

Hade säkert kunna bli billigare om jag gjort mer själv. Känns dock skönt att lämna bort de arbeten jag kände att jag inte behärskade.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.