Lägga golv 4 max 5 h
Och väggarna desamma.

Men sen tillkommer grund spackling max 2h
Kant utspacklingen 1h

Flyta kanske runt 2-3h

Sen beroende på vart man bor, tillkommer restid osv
 
  • Gilla
Jarlsgård och 1 till
  • Laddar…
5-600:-/kvm inkl material för nygipsat badrum, med vägg och spackling i duschgrop
 
  • Gilla
Excel
  • Laddar…
Jag har fått en offert på 17900:- med ROT avdraget för ett badrum på 5,5 kvadrat
I jobbet ingår flyta golv med fall och allt material (Tarkett golv och väggmatta)
Jag spacklar väggar och monterar golvvärmen.
 
  • Gilla
Excel och 1 till
  • Laddar…
Excel
Då ska jag kontakta några andra firmor, jag gillar själv att köra löpande timtaxa, brukar bli billigast så.
 
  • Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
Excel
R Ragganof skrev:
Om dom likt oss tar 600 spänn timmen är det ju 37timmar, låter våldsamt
Menar du att dom ska flyta fall också?
De skulle fixa fallet i hela badrummet, jag skulle dock gjuta in golvvärmen.

Jag tyckte också 37 timmar låter våldsamt med tid. Jag reagerade också på materialkostnaden.
 
Excel Excel skrev:
De skulle fixa fallet i hela badrummet, jag skulle dock gjuta in golvvärmen.

Jag tyckte också 37 timmar låter våldsamt med tid. Jag reagerade också på materialkostnaden.
Jo, med en väl tilltagen marginal på mattan a 300kr/m2 = 8500
Snitt 20mm på flyten, är vell en 8-9 säckar. Med dyr aredex är det en 3000
Lim är bara ett par hundra,och svetstråden inte många kr.
Slå till på en generell kostnad för nivåpinnzr,primer,avstängslist osv 1500
Spackel och remsa 600

Så en 14,5k för matrial med en snitt marginal på 10%
 
  • Gilla
Excel
  • Laddar…
Excel
Har fått offerten uppsplittad, bland annat ligger det 13850kr i materialkostnad för flytsplackel. Det är ju under 6 kvm. 25 kilo weber kostar ju 425 kr. Får inte ihop detta riktigt. Delar jag 13800kr med 425 blir det 32 säckar eller 811 kg flytspackel.... Tänker jag galet?
 
Excel Excel skrev:
Har fått offerten uppsplittad, bland annat ligger det 13850kr i materialkostnad för flytsplackel. Det är ju under 6 kvm. 25 kilo weber kostar ju 425 kr. Får inte ihop detta riktigt. Delar jag 13800kr med 425 blir det 32 säckar eller 811 kg flytspackel.... Tänker jag galet?
Måste ha blivit nån miss här, har dom fått med sig att du ska flyta in kablarna?
811kg är över 8cm per kvm
 
  • Gilla
hscn och 1 till
  • Laddar…
Excel
8cm...:thinking: ska ioförsig ju gjuta in 16mm rör. Kan tänka mig att runt 4 cm vore normalt. Hela jobbet ska ta 38 timmar fördelat på 10% väggspackling 20% flytspackling och 70% läggning plastmatta.

Blir nog att kolla med annan golvläggare.
 
Excel
Gipsat och skruvat 28 mm gles.
 
  • Vägg med nyinstallerade gipsskivor, synliga skruvar, och utstickande rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takreglar med 28 mm avstånd monterade i ett rum med gipstak och oisolerade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Excel
Snars dags för golvvärmerör
 
  • Ett tomt rum med klinkergolv redo för installation av golvvärmerör, verktyg syns i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Excel
Rör på plats
 
  • Golv med installerade rör för golvvärme, väggar med gipsplattor, i ett pågående byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Excel Excel skrev:
Har fått offerten uppsplittad, bland annat ligger det 13850kr i materialkostnad för flytsplackel. Det är ju under 6 kvm. 25 kilo weber kostar ju 425 kr. Får inte ihop detta riktigt. Delar jag 13800kr med 425 blir det 32 säckar eller 811 kg flytspackel.... Tänker jag galet?
Haha....vafan, 13800 är drygt 2 pallar med flytspackel, över 100 säckar 25 kg, helt galet räknat.

Kan tänka mig att det går runt 20 säckar till ditt badrum då den vattenburna slangen ska täckas med 15 mm flyt, så runt 3.75 cm kommer det att gå i genomsnitt på golvet.

Jag betalar 100-150 kr ex moms per 25 kg säck med flytspackel beroende på fabrikat så det är ett jäkla påslag den firman måste ha:rofl:
 
Excel
T tank77 skrev:
Haha....vafan, 13800 är drygt 2 pallar med flytspackel, över 100 säckar 25 kg, helt galet räknat.

Kan tänka mig att det går runt 20 säckar till ditt badrum då den vattenburna slangen ska täckas med 15 mm flyt, så runt 3.75 cm kommer det att gå i genomsnitt på golvet.

Jag betalar 100-150 kr ex moms per 25 kg säck med flytspackel beroende på fabrikat så det är ett jäkla påslag den firman måste ha:rofl:
Ja helt galet, jag har kontaktat en annan golvläggare från en liten mindre firma. Fått ett betydligt rimligare pris.
 
Excel
Flytspacklat
 
  • Nyflytspacklat golv i ett rum med synliga gipsväggar och vattenledningsrör som sticker ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bernieberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.