Behöver kompressor minst 4 bar, super proffsmärke med utmärkt kvalitet och hållbarhet. Vad ska jag leta efter?

Vilket luftflöde måste det minst vara vid 4 bar?

Hur ofta och hur lång tid ska den klara aktuellt luftflöde och tryck?

Ska den vara bärbar, rullbar eller stationär?

Vilken ljudnivå får den hålla?

Hur stor lufttank har du tänkt?

P ptk skrev:
Behöver kompressor minst 4 bar, super proffsmärke med utmärkt kvalitet och hållbarhet. Vad ska jag leta efter?
https://se.kaeser.com/

• Gilla
ptk
  • Laddar…
P ptk skrev:
4 bar? Är det mindre än så, så är det väl inte ens värt att kallas kompressor? Men sen "superkvalitet"? Är det något specifikt arbete den är tänkt att utföra, och är det isåfall inga andra krav. Exempelvis luftflöde, tankstorlek, och ljudnivå?

Jag har några kompressorer och 4 bar säger inget det klarar väl alla.
Vad ska den användas till?

C
Atlas Copco är också ett säkert kort om man vill ha det bästa och gillar svenskt.

Sen är frågan om du behöver en sån här:
Atlas Copco luftkompressor med dubbelmätare och skyddande ram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller en sån här?
Två Atlas Copco industriella kompressorer i en fabriksmiljö, en stor och en mindre, med blåa röranslutningar och fönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

😀

• Haha
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
ptk, TS, kanske skulle börja med att berätta vilka behov och användningsområden som är aktuella.

Tex som för egen del, jag har mest allmän renblåsning, en del dyckertpistoler, i undantagsfall luftkrävande prylar typ bilningshammare och de kan inte köras länge i stöten. En del sprutpistoler, blästringsgrunkor men även där rätt kinkigt med luftvolym mest.

Har en standard skitbillig 2 hkr 24-literskompressor, klen kompressor om man ska ha den till luftkrävande jobb men funkar hyfsat i mina tllämpningar hittills.

C cpalm skrev:
Sen är frågan om du behöver en sån här:
C cpalm skrev:
Eller en sån här?
Vilken är bäst? 🤔😇🤓

Atlas Copco är bäst, iaf på att ta betalt för sina grejer.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.