Hej!

Jag har fått hjälp av ett företag att vitalisera mitt golv på nedervåningen med osmos hårdvaxolja.

Resultatet i entrén mot köket ser i solljus flammigt och smutsigt ut, detta är andra gången det gör om golvet då första omgående blev samma slutresultat.

Vad beror det på?

Jag har inte satt ner några stolar ännu så beror inte på möbler. Men så fort jag bara ställer en stol med möbertass och drar lite lätt så blir det oljemärken som syns i solljuset.

Det är nu tre dygn sedan sista behandlingen. Vad kan man göra för att det ska se normalt ut? Kan man lägga något lack?

Tacksam för hjälp 🙏🏻

• Flammigt golv i entrén behandlat med osmos hårdvaxolja, synliga märken och ojämn yta i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flammigt trägolv i entrén mot köket, behandlat med osmos hårdvaxolja, synliga märken i solljus, stolar utan möbler på golvet.
    Skapa konto
  • Flammigt golv i solljus med stolar i bakgrunden, behandlat med hårdvaxolja, visar märken och ojämn yta.
    Skapa konto
  • Flammigt trägolv i solljus med stolar i bakgrunden, visar oregelbundet utseende efter behandling med hårdvaxolja.
    Skapa konto
Svårt att se på bilderna men vad är det för golv? Ser inte ut som parkettgolv på bilderna, men det är kanske just bilderna som luras?

H henche skrev:
Svårt att se på bilderna men vad är det för golv? Ser inte ut som parkettgolv på bilderna, men det är kanske just bilderna som luras?
Det är ett parkettgolv ek. Såhär såg det ut från början

• Ekparkettgolv i ett rum med vita väggar och stora fönster, delvis sliten yta synlig.
    Skapa konto
Det är nackdelen med vitolja, det ser inte bra ut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.