Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med ett par bekymmer?
Jg har en Vera edge, en siren och en zipato keypad. Jag kan inte få till fördröjningen som behövs för att hinna in och larma av på knappsatsen innan sirenen börjar väsnas. Detta trots att denna inställning är enl följande:"Wait 20 seconds before reporting a motion, door, window tripped" Vad kan det bero på?

Ytterligare ett bekymmer är att jag inte kan ansluta en D-link DCS-993L. Har någon något tips?

Känner igen ditt problem och jag har samma konfig som du har, bortsett ifrån D-link som man ska undvika då deras prylar bara fungerar med annat ifrån D-link.

Testa följande:

1. Gå in på din Vera via webbläsaren.

2. Dashboard -> My Modes (klicka på högerpilen til höger om "My Modes").

3. Här kan du ställa in vad som ska hända när du är i de olika "Moden". Längre ner ställer du även in fördröjning mellan det att du öppnar t.ex. ytterdörren och att larmet tjuter.

Jag gjorde misstaget med min Zipato Keypad att jag trodde att jag måste bygga scener för att växla mellan home och away, men man behöver inte göra någonting. Zipaton byter automatiskt house mode så snart du tryckt in t.ex. Home-knappen och hållit upp din RFID-tag mot knapparna.

Skrik till om du behöver mer hjälp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.