Liknande anordning som bilden har jag i Mielemaskinen för disk- och sköljmedel. Den vänstra gråa runda tätningen, stor som en gammal femkrona, låg en dag i botten på maskinen. Den satte jag tillbaka på sin plats men sedan dess fungerar inte sköljmedelsfunktionen (kan ha varit så tidigare kanske utan min vetskap.....).
Vad kan problemet tänkas vara? Skall den sitta fast på något sätt? Ser ut som det nu fattas en liten del på min, för piggen som är på bild 2 finns inte kvar.
Vad kan problemet tänkas vara? Skall den sitta fast på något sätt? Ser ut som det nu fattas en liten del på min, för piggen som är på bild 2 finns inte kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
piggen är ett ingjut vid formsprutningen
det är inte helt ovanligt att dessa går sönder eller tappar formen vinns även pirat på nätet
för ett par hundra kronor.
men din ser fin ut så den har nog bara lossnat
hur vet du att skjöljmedelsfunktionen uteblir?
har locket varit otätt så har säkert allt sköljmedel spolats ur.
det är inte helt ovanligt att dessa går sönder eller tappar formen vinns även pirat på nätet
för ett par hundra kronor.
men din ser fin ut så den har nog bara lossnat
hur vet du att skjöljmedelsfunktionen uteblir?
har locket varit otätt så har säkert allt sköljmedel spolats ur.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 157 inlägg
Jag har också en Miele (G1330 SCU) med liknande disk- och sköljmedelsfack, jag upplever att sköljmedlet (spolglans) tar slut väldigt fort, redan efter 3-4 maskiner indikerar den att det är dags att fylla på.
Ska det gå åt så fort eller är där nått trasigt på min maskin?
Ska det gå åt så fort eller är där nått trasigt på min maskin?
Nu dök min gamla tråd upp som jag har glömt att återrapportera om.....
Jag hade inget problem precis som electroluxaren förmodade. Så mitt case är closed.
Jag hade inget problem precis som electroluxaren förmodade. Så mitt case är closed.
Någon större förbrukning av sköljmedel kan jag inte påstå att vi har. Utan att ha någon statistik så känns det som det är 20+ maskiner mellan påfyllningarna.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 157 inlägg
@Kane Vad har ni den inställd på för mängd? Jag dubbelkollade vår nu, och den är inställd på den rekommenderade 3ml.
@electroluxaren kanske har något expertutlåtande att komma med? =)
@electroluxaren kanske har något expertutlåtande att komma med? =)
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 157 inlägg
Då går det uppenbarligen åt alldeles för mycket i min maskin.K Kane skrev:
Som sagt, tycker den räcker 3-4maskiner, inte 20.
Vi köpte ett nytt lock för inte så länge sedan (det lilla runda). Litet men dyrt (109 kr).
För några månader sedan märkte jag också att sköljmedlet tog slut för fort. Inställningen av mängden lyckades jag inte med, fast den skall fungera enligt bruksanvisningen.
Nu kommer det konstiga: Jag hällde i vatten istället för sköljmedel. Då försvann problemet.
Numera tar jag 1 del sköljmedel och 2 delar vatten, vilket också räcker ganska länge. Disken blir lika fin ändå.
Men tack för informationen i alla fall. Vi ringer Miele Service om det krånglar igen.
För några månader sedan märkte jag också att sköljmedlet tog slut för fort. Inställningen av mängden lyckades jag inte med, fast den skall fungera enligt bruksanvisningen.
Nu kommer det konstiga: Jag hällde i vatten istället för sköljmedel. Då försvann problemet.
Numera tar jag 1 del sköljmedel och 2 delar vatten, vilket också räcker ganska länge. Disken blir lika fin ändå.
Men tack för informationen i alla fall. Vi ringer Miele Service om det krånglar igen.
Redigerat: