Hej, jag har en luftvattenpump från ES-nord. Utomhusmodulen är installerad 2010 och efter att jag köpt huset installerade jag även en innomhusmodul nu i vintras. Sedan dess har jag bara haft bekymmer. Det uppstår hela tiden nya problem o värmen i huset har ofta legat på 12 grader..:confused: Jag har haft regelbunden kontakt med firman o installatören som hittar nya fel (som oftast enligt dem beror på andra saker än just deras produkt..) Finns det någon annan som har liknande eller andra erfarenheter av detta?! Kommer jag att kunna lita på mitt värmesystem någon gång?

Hur ser din värme system ut? Är värmepumpen kopplat till en befinligt system? När hade du 12 grader i huset? Vad har du för spetsvärme när värmepumpen inte klarar av kylan? Var bor du?

Fungerade allting innan du installerade inomhusmodulen. Vad är det för inomhus modul?........En värmepump är bara dimesionerad till att klara av 60% av di effekt behov som betyder att på dem kallaste dagar så fungerar det inte alls. Så man brukar har en reserv värme källa som kan kopplas in när det är för kallt ute. Du borde aldrig har kallt i huset även om värmepumpen fungerar inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.