Hej! För drygt ett år sedan renoverade vi badrum och tvättstuga för drygt 250 000kr Anticimex har nu besiktat och de underkände fallet samt att det läcker i nånstans i väggen. De har nu gått 2 veckor sedan vi klagade. Och de ska åtgärda felet.
Men min fråga är vi har sedan innan bokat storstäd av vårt hus då jag är gravid och barnet är beräknat till 23/6.
Vi kan inte omboka städet nu, hur gör vi om inte firman är klara med sitt arbete innan den 14/6 då vi har storstäd? De kommer ju att stöka och skräpa ner endel alltså är vår städning nästan ogjord.firman har sagt att de ska försöka lösa detta innan. Men om de inte gör det? Vad har vi för rättigheter?
Dom har ju gjort fel från början.
 
Ni får boka om städningen, den har inget med hantverkarnas arbete att göra. Ni kan inte kräva kostnaden för denna tyvärr. Bättre om hantverkarna ordnar och betalar en städfirma.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ni får boka om städningen, den har inget med hantverkarnas arbete att göra. Ni kan inte kräva kostnaden för denna tyvärr. Bättre om hantverkarna ordnar och betalar en städfirma.
Fast jag hade ju inte behövt boka om den om det inte vore för att de gjort fel? Boka om städfirman finns ju inte en chans att få arbetet gjort innan sommaren fast kan jag kräva att de ska betala och boka städfirma?
 
Har ni ett nytt kontrakt med en överenskommelse som gäller vite vid försenad slutfört arbete går det, annars nej.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har ni ett nytt kontrakt med en överenskommelse som gäller vite vid försenad slutfört arbete går det, annars nej.
Åh värdelöst. Antar att de måste bila upp golvet och greja för att göra om fallet. Det jäkla dammet letar sig ju in överallt. Tack för dina svar iallafall. Synd att hantverkare inte gör rätt ifrån första början.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Fast i det fallet har väl ändå hantverkaren någon slags ansvar att minimera spridningen av dammet och skador i övrigt? Stängd ventilation, luftsluss, filterfläktar osv? Minns en tråd nyligen där hantverkare använt köksbordet som arbetsyta och hela köket såg förjävligt ut.

Sen att de inte tar ansvar för en städning som du bokat på eget bevåg är ju en annan sak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.