Hej
Jag har problem med min frys. Det är en fristående Elektro Helios frys. Självavfrostande.
Den funkar men vill inte gå ner tillräckligt i temperatur. Jag vill ju att den ska vara på -18 grader, men den varnar flera gånger i veckan och när jag då stänger av varningen är den ofta nere på mellan -3 till -10 grader. Sen efter ca 12 timmar är det ok igen men snart kommer varningen tillbaka.
Vi i familjen öppnar den några gånger per dag för att ta ut isbitar eller bröd m.m. Men jag hade inte detta problemet med den gamla frysen som vi använde på samma sätt.
Någon som har råkat ut för samma sak eller vet vad som är fel?
mvh Jonathan
Jag har problem med min frys. Det är en fristående Elektro Helios frys. Självavfrostande.
Den funkar men vill inte gå ner tillräckligt i temperatur. Jag vill ju att den ska vara på -18 grader, men den varnar flera gånger i veckan och när jag då stänger av varningen är den ofta nere på mellan -3 till -10 grader. Sen efter ca 12 timmar är det ok igen men snart kommer varningen tillbaka.
Vi i familjen öppnar den några gånger per dag för att ta ut isbitar eller bröd m.m. Men jag hade inte detta problemet med den gamla frysen som vi använde på samma sätt.
mvh Jonathan
har du garanti så är det läge att använda dennaJ Joppe031 skrev:Hej
mvh Jonathan
låter som köldmedlesläcka eller givarefel
var har du för PNC
Ok, tack för svar. Frysen kom med huset, som vi köpte för ett år sedan, så vi har inga kvitton eller liknande. Här är modellinfo.returen skrev:
ett fint skåp från Mariestad 2012 ett av de sista som gjordes på fabriken innan den stängdesJ Joppe031 skrev:
köldmedelsläcka är inte uteslutet
men kolla att fläkten går
kolla att aluminiumfenorna innanför gallret i toppen är isiga (typ rimfrost)
töm skåpet
dra ur sladden
låt det stå några dagar med öppen dörr
och starta om det för att se om det blir någon skillnad
Klicka här för att svara