Vi fick stopp i avloppet och då stod diskmaskinen bara och brummade, ungefär som när den bara står och tömmer.

Nu till vårat problem: nu börjar den brumma direkt man sätter på den trots att avloppet är fixat & diskmaskinen är självklart tom på vatten.
Det går att sätta på den men inte starta så att säga, den står bara och blinkar & brummar.

Vete sjutton om jag postar i rätt kategori, om inte så är det bara att flytta den =)
 
cylinda dm15

Den har alltså hängt sig i tömmningsläge. Kan man nolla den på ngt vis? Funkar inte att dra ur kontakten.
 
Hej jag vet inte om detta hjälper men här kan du läsa instruktionsboken. Jag hade samma problem på min men det försvann när jag fick bort stoppet som satt i avloppsslangen. Har ni kollat så det inte är fortsatt stopp någonstans? Jag blåste i avloppsslangen och fick på så sätt bort stoppet.
 
skickar jag in vatten i maskinen så pumpar den ut vattnet nu när stoppet i avloppet är borta. Står dock i instruktionsboken att om man har mitt fel så måste man ringa efter service:@ Så jäkla svårt kan det inte vara tycker jag så nu vill jag att ngn vänlig vvs.are berättar för mig hur jag ska göra =))
 
Har du stängt av programmet som pågår? Det hjälper inte att dra ut sladden eller stänga av på strömbrytaren utan du måste trycka in alla touch knappar samtidigt, och sedan starta ett nytt program. Prova om det funkar.
 
Japp jag har provat detta också utan ngt resultat. Ngn service gubbe måste det väl finnas här inne som kan hjälpa mig. Jag är inte helt bakom när det gäller att skruva själv så jag borde kunna lösa det om jag bara visste hur man gjorde. Vore tacksam om ngn moderator kunde svara också om min tråd ligger i rätt kategori, om inte så flytta den rätt.
 
kanske fuktvakt är fuktig?
Det är en "sockerbit" och som måste torkas som ligger på maskinens botten men hur man kommer åt det i cylinda vet jag ej. Siemens fick vi dra ut och kunde plocka det från baksida längst nere. När fuktvakten är fuktig så går pumpen hela tiden i tro att det är översvämning och inget program går att starta ...
gaia - ej profs
 
Du har helt säkert fått vatten i "botten" på maskinen, prova att lägga den ner nån timma för att rinna av. Alternativt öppna någon sidopanel eller liknande och kika hur det ser ut.
 
Hej Tror att presostaten känner av att det fortfarande finns vatten kvar i maskin efter du fick stopp.Försök tömma avloppsslangen på maskin.Kan även vara att socker biten är blöt.
 
Mkt riktigt så var det tryckvakten...typiskt att vi redan har köpt ny maskin =)
 
Har du kopplat in den nya
 
Ja jag har ju gjort det så det får väl bli att försöka få ngn hundring för den "gamla" på blocket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.