Har fått problem med vår siemens-diskmaskin (modell oklart), den har gått som vanligt fram tills i förrgår då den körde klart programmet men inte tömde ut allt vatten ur maskinen. Har googlat mig blå och förstått att det troligtvis är något som fastnat i/kring pumpen eller pumphuset, eller att det är skit i slangen. Jag har sett både videos och bilder på hur det ser ut hos andra, men hittar inte självaste pumphuset i vår maskin?! Bifogar en bild på hur det ser ut i våran och hoppas att någon kan hjälpa mig haha.

• Siemens diskmaskins botten med stående vatten som ska tömmas runt transparant avrundat lock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Är det en bänkdisk?

electroluxaren skrev:
Är det en bänkdisk?
Neeej, en "vanlig"!

A
Man kanske kan få se någon mer bild på maskinen

electroluxaren skrev:
Man kanske kan få se någon mer bild på maskinen

• Framifrån bild på Siemens diskmaskin med kontrollpanel och delvis synlig öppnad lucka med disk inuti.
    Skapa konto
  • Siemens diskmaskin i rostfritt stål med synliga fläckar och öppen lucka visande disk.
    Skapa konto
  • Inre del av en tom diskmaskin med uttagen bestickskorg och spridararm.
    Skapa konto
A
aha en med hel plastbotten
den är lite knölig att mecka då man oftast får ta bort hela botten underifrån och den sitter klämd dit.

electroluxaren skrev:
aha en med hel plastbotten
den är lite knölig att mecka då man oftast får ta bort hela botten underifrån och den sitter klämd dit.
Åh attans :/ Hade hoppats det gick att försöka fixa lätt, men då kanske man får ringa efter hjälp istället.
Tack för svar!

A
Om du drar ut maskinen och lägger den på rygg så ser du om du vill ge dig på det själv.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.