Hej,

Jag kiselbehandlade trallen förra året. Först rengjordes trallen och sedan efterbehandling, båda behandlingarna med produkter som är till för det. Efter behandlingen så ser vissa plankor "ludna" ut. Se bilder. Vad har jag gjort för fel och går det åtgärda? Närbild på "luddiga" plankor av en trall som behandlats och nu uppvisar fiberresning eller flisning på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trall med "luddiga" träfibrer efter kiselbehandling, närbild på plankors yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

mok mok skrev:
Hej,

Jag kiselbehandlade trallen förra året. Först rengjordes trallen och sedan efterbehandling, båda behandlingarna med produkter som är till för det. Efter behandlingen så ser vissa plankor "ludna" ut. Se bilder. Vad har jag gjort för fel och går det åtgärda?[bild] [bild]
Hej jag känner igen detta, bara borsta bort. Kan uppstå på fet kärnrikt trä står det nämnt på SIOXX FAQ

Benli60 Benli60 skrev:
Hej jag känner igen detta, bara borsta bort. Kan uppstå på fet kärnrikt trä står det nämnt på SIOXX FAQ
Ja man får borsta eller (rondell slipa lätt) bort det!
Jag gjorde först är högtryckstvätta altan, sedan låta det torka ut sedan gjorde jag med slipmaskin (rondell) lätt och drog för varje 3 plankor i taget och så vidare, så flisorna/ludnorna försvinner innan man stryker med kisel.

• Gilla
mok
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.