Varför envisas dem att inkludera BHP452 i Makita LXT kit?

Varför finns det inte ett kit med BDF452 istället?


Mvh
 
stea skrev:
Såg på "Tool King" en liten notis "Please note: We can not ship DeWalt or Festool items internationally."
tror jag läst att någon köpt DeWalt på Tool King?
Om man inte skall köpa DeWalt som jag har god erfarenhet av vad skall man då köpa?
Stea
Förmodar att man har en överenkommelse med dessa tillverkare/leverantörer, att inte sälja utanför USA, då tillverkaren har egna återförsäljare i Europa, eller något sådan. Köpte en Dodge Durango i fjol, och den kom omvägen från Mexico, med instruktionboken på spanska.
 
Jag kommer Vet någon var man kan hitta kvalitetsverktyg??:|
 
Skall inom kort åka till NY och tänkte försöka hitta en kap och gersåg. Är det någon som vet ett ställe i NY man kan hitta dessa verktyg i 220V ?

Är det någon som handlat 220V i usa, hur gjorde ni i så fall med strömsladden. Fick man byta den, eller hur fungerar det?

Vill handla en dewalt eller bosch värsting såg. Eventuellt även en sänksåg...
 
Makiita skrev:
Skall inom kort åka till NY och tänkte försöka hitta en kap och gersåg. Är det någon som vet ett ställe i NY man kan hitta dessa verktyg i 220V ?

Är det någon som handlat 220V i usa, hur gjorde ni i så fall med strömsladden. Fick man byta den, eller hur fungerar det?

Vill handla en dewalt eller bosch värsting såg. Eventuellt även en sänksåg...
varför skulle en butik i NYC sälja en Kap/Ger 220V ?

Om du mot all förmodan skulle du åka på övervikt på flyget tillbaka och sedan moms när du kommer till EU.

Leta istället efter batterimaskiner och spikpistoler.
 
Har redan köpt batterimaskiner. Väldigt smidigt! Men att betala 10000 för en kap och gersåg här hemma till hobbynivå gör jag inte.
Där kostar de ju typ 4000 för samma maskin, men 110V. Åker inte på överlast eftersom jag får ta med 50 kg hem.
Sen det där med tull och moms kan man ju troligen klara sig undan om man inte har otur...

Det borde ju finnas någon butik som säljer, vill veta var och vilken...
 
Det finns lämpligare ställen att fynda nätanslutna maskiner än i USA. :)
Kolla inom EU, frakten från Tyskland brukar kunna vara riktigt billig.
I UK används 230V maskiner.
 
Har du några bra sajter som säljer kap och gersågar?
 
Makiita skrev:
Har du några bra sajter som säljer kap och gersågar?
Här har du en tråd som behandlar UK shoppingen: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/93593-import-fran-uk.html
Där finns det en hel del bra och prisvärda handlare.
Sedan har du den här tråden om Tysklandsshopping: http://www.byggahus.se/forum/verkty...-tips-foer-tysklands-shopping-av-verktyg.html

Lawson-His
Axminster
Toolstop
Är några välkända, stora UK handlare.
Tidigare var www.shop-seltmann.de prisvärd (Tyskland), vissa har haft lite krångel med betalningen mm.
Funderar själv på att beställa från www.rubart.de

Lycka till med letandet! :)
 
Makiita skrev:
Har redan köpt batterimaskiner. Väldigt smidigt! Men att betala 10000 för en kap och gersåg här hemma till hobbynivå gör jag inte.
Där kostar de ju typ 4000 för samma maskin, men 110V. Åker inte på överlast eftersom jag får ta med 50 kg hem.
Sen det där med tull och moms kan man ju troligen klara sig undan om man inte har otur...

Det borde ju finnas någon butik som säljer, vill veta var och vilken...
om nu någon butik skulle sälja 220V maskiner i USA så skulle dom ju se till att prissätta dom på ett sådant sätt att det passade Europa och Australien prismässigt.

btw, en kap/ger i 10k klassen är tung o stor som f...n så det är inte ens säkert att den tas emot som extrabagae till passagerarflyg.
 
Redigerat av moderator:
Varför alltid detta snack om att försöka slippa tull och moms?
Jag ska vara snäll emot er, det mesta ni importerar kommer ni troligtvis kunna bläddra fram uppgifterna på i kapitel 84 i Taric
I mån av tid kan jag assistera via PM, men gör ett försök själva. Det är inte alls så svårt som ni tror.
 
vad jag vet så är det sällsynt att Tullavgiften är en big deal vid import från US. (0-4% normalt)
Momsen är oftast den stora posten,.

Sedan vet jag inte o orkar inte bry mig om det finns speciella straffskatter på NiCd bateri
maskiner.
 
Bjurran skrev:
Varför alltid detta snack om att försöka slippa tull och moms?
Jag ska vara snäll emot er, det mesta ni importerar kommer ni troligtvis kunna bläddra fram uppgifterna på i kapitel 84 i Taric
I mån av tid kan jag assistera via PM, men gör ett försök själva. Det är inte alls så svårt som ni tror.
Varför folk vill slippa det om det är möjligt är väl inte speciellt svårt att räkna ut.. :)
Och tullbeloppet känns väl som de kvittar i sammanhanget som redan skrivits, det är momsen som gör att totalkostnaden skenar iväg.
 
Har fått hem mina pickor från USA, beställde från Nailgun Depot, kan rekommenderas, snabba att svara på frågor och hjälpsamma, de ville skicka med UPS, jag tyckte det blev dyrt så jag föreslog USPS, det var inga problem och det kostade nästan bara hälften.

Norrl.
 
Kanske inget verktyg direkt, även om jag använder den i jobbet. iPhone 4 beställd till bekant i Schweitz för 5400:- Olåst telefon billigare än en låst i Sverige med världsgaranti. Kan det bli bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.