Jag är på jakt efter en helst 15GA dyckert pistol och en för trådspik 2 till 3,5 tum.
/Stea
 
Jag fick ett mail från Toolking som sa att det inte skulle vara några problem!
Jag har beställt. Jag återkommer med besked om hur det fungerade.
ca 4000 SEK inklusive frakt exklusive moms och tull för två pistoler enligt ovan!
/Stea
 
Tobbe Arnesson skrev:
Hörde att det finns en intressant tjänst i Japan; Man låter ett ombud köpa saker på deras eBay mot en avgift (de skickar ogärna utomlands). När man är nöjd med sitt shoppande packeterar de samtliga inköpta saker och skickar dem till Sverige.

Verkar rätt smidigt! Ingen aning om det är förmånligt på verktyg dock...
http://www.myus.com/

Finns också för inköp i USA om man inte har egen 'bulvan'
 
Jag är sugen på att köra med www.shipito.com -- de nämns på många ställen på nätet som inte primärt handlar om drop shippers.
 
Tobbe Arnesson skrev:
Hörde att det finns en intressant tjänst i Japan; Man låter ett ombud köpa saker på deras eBay mot en avgift (de skickar ogärna utomlands). När man är nöjd med sitt shoppande packeterar de samtliga inköpta saker och skickar dem till Sverige.

Verkar rätt smidigt! Ingen aning om det är förmånligt på verktyg dock...
Du tänker säkert på http://www.rinkya.com/

Denna tjänst används nog mest (iallafall av svenska användare) för att köpa trimdelar och annat till japanska bilar. Själv hade jag planer på lite hifi utrustning men det blev aldrig av så jag har aldrig använt tjänsten. Tyckte det var lite dyrt också när jag kollade deras avgifter sist men det var ett par år sen.

Sen så är "Ebay" i Japan inte Ebay utan Yahoo. Ebay lyckades inte slå sig in där.
 
Har nu fått mina DeWalt pistoler. (Kostade mig ca 5500:- för två pistoler en 15Ga dyckertpistol och en vanlig 50-90mm spikpistol. Detta inklusive frakt moms och tull) De var värda varje krona har använt min dyckert pistol för att spika väggpanel och den var kanon, spikat i sponten och inget behov av dorn!
/Stea
 
phl skrev:
Jag är sugen på att köra med www.shipito.com -- de nämns på många ställen på nätet som inte primärt handlar om drop shippers.
Nu har jag använt mig av Shipito:s adresstjänst. Slutbetyget är MVG. Valde att betala för deras engångstjänst. Först pröjsar man $8.50 för att få en unik amerikansk postadress. Det unika utgörs av ett fejkat lägenhetsnummer. Beställde sedan en färgspruta med tillbehör och valde att få den skickad till "min" nya adress. Paketet dök upp utan problem. När paketet anländer tar Shipito ett foto på paketet, fyller i lite info såsom avsändare och vikt samt notifierar dig per epost.

Därefter loggar man in hos Shipito för att fylla i tulldeklaration samt välja och betala för önskat fraktsätt. En del kan nog tycka det är praktiskt att fylla i tulldeklarationen på egen hand. Jag valde att skicka mitt rätt stora paket (50x50x30cm, 4,5kg) med USPS i någon expressvariant med trackingnummer. Frakten landade då på $75. Från dessa $75 dras dina tidigare $8,50, dessa kan du tillgodoräkna dig. Fraktpriserna med Fedex och liknande företag var även de väldigt bra, det märks att Shipito har bra volymavtal med diverse fraktbolag. Det bästa pris jag fått på frakt direkt från någon handlare för mitt paket var runt $100.

När tulldeklaration och betalning var på plats skeppade Shipito paketet och gav mig spårningsnummer. Sex arbetsdagar senare damp prylarna ner på Postens utlämningställe. Däremellan fastnade paketet i tullen då någon tullare inte lyckades lista ut vad "Paint spray gun" är för något och förutsatte att det var ett paintballvapen. Nåja, det redde sig.

Summa summarum: Jag kan rekommendera Shipito:s tjänster. Dels öppnar det för ehandel med företag som inte skickar utanför USA, dels har de väldigt bra fraktpriser.
 
Tack phi för en bra recension och för att du fick mig att hitta shipito. d^_^b

Finns det någon liknande tjänst för England, tycker att det är väldigt många företag där som nobbar att skicka till Sverige eller något annat EU-land. :(
 
phl: hur tjänar shipto pengar?
 
Provision på fraktpriserna, "månadsprenumerationer" och extratjänster. Extratjänsterna verkar inte vara tillgängliga om man inte har en "månadsprenumeration". Prenumeration medgör bättre priser om man har många försändelser, de kan slå ihop flera småpaket till ett, öppna paket och verifiera innehåll, ta närbilder på paket/innehåll osv.
 
Äntligen någon med erfarenhet av shipto - det låter perfekt
 
Redigerat:
Hej har köpt några Makitas.. men när jag ska betala så får jag detta svar:

"This credit card has been denied by the bank that issued your credit card. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. Or, you may want to try adding a different credit card."

o då har jag VISA kort.. VARFÖR gör den så?! :@
 
PeterJeffrey skrev:
Hej har köpt några Makitas.. men när jag ska betala så får jag detta svar:

"This credit card has been denied by the bank that issued your credit card. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. Or, you may want to try adding a different credit card."

o då har jag VISA kort.. VARFÖR gör den så?! :@
Ring din bank och be dem kolla, jag har haft liknande med Master Card och då har jag bara ringt och sen har det fungerat.
 
TrollMann skrev:
Ring din bank och be dem kolla, jag har haft liknande med Master Card och då har jag bara ringt och sen har det fungerat.
okej får göra det imorn! :S

jag befarar nu att jag inte kommer gå såå mkt med plus med privatimport...köpte en MakitaBTD141z + case och en Makita BHP452z och ett Makita 18v batteri, för 101+4$, 113$ samt 70$.. plus frakt inom US,men sen tull + moms..

har jag gjort bort mig nu? :(
 
PeterJeffrey skrev:
Hej har köpt några Makitas.. men när jag ska betala så får jag detta svar:

"This credit card has been denied by the bank that issued your credit card. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. Or, you may want to try adding a different credit card."

o då har jag VISA kort.. VARFÖR gör den så?! :@
PayPal problem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.