1 245 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Prissättning, ventilationsfirma??
Hej,
Jag hade en ventilationsfirma hemma hos mig i vintras som borrade två hål i två limträbalkar (ett i vardera balk). Hålen var ca 100 mm i diameter och tjockleken på limträbalkarna var ca 60 mm. På fakturan har de tagit betalt per håltagning, 1800 kr x 2. Totalt tog arbetet ca två timmar.
Har aldrig varit med om den prissättningen (förutom då det ska göras hål i betong), är det vanligt för dessa typer av håltagningar?
Jag hade en ventilationsfirma hemma hos mig i vintras som borrade två hål i två limträbalkar (ett i vardera balk). Hålen var ca 100 mm i diameter och tjockleken på limträbalkarna var ca 60 mm. På fakturan har de tagit betalt per håltagning, 1800 kr x 2. Totalt tog arbetet ca två timmar.
Har aldrig varit med om den prissättningen (förutom då det ska göras hål i betong), är det vanligt för dessa typer av håltagningar?
Varför borra de hål?V Vetgirig_amatör skrev:Hej,
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
60 mm limträbalk med hålsåg kan nog ta sin lilla tid är jag rädd för så 1800 är inte så farligt dyrt
De kände till materialet innan och var hemma hos mig för att bedöma omfattningen. Deras offert inkluderade annat arbete också men som avbeställdes (av mig) när de var på plats då de märkte att de hade missbedömt omfattningen av det andra jobbet.O Oxbringa skrev:
Vet inte om jag kan göra så mycket mer än att påtala mitt missnöje med prissättningen och komma ihåg vem jag inte ska anlita nästa gång.
Produkter som diskuteras i tråden