Silvio V. Silvio V. skrev:
Prisoffert 20.500kr efter Rot för 23 m2. Bara läggning inget mer. Samma mönster i hela köket, ingen bord. Inga lister eller trösklar. Golvet köpte vi själva. Är det dyrt?
Alltså typ en tusenlapp per kvadratmeter plus golvet? Kör riktig stavparkett i stället. Blir nog ungefär samma pengar och då har du golv livet ut.
 
  • Gilla
garvin
  • Laddar…
Hej! Ja, det är stavparkett klickgolv men som
Läggs i fiskebensmönster.
Bjelins. Skickar bild på väninnas golv.

20.500kr för läggning på 23m2. Dyrt?
 
  • Nyinstallerat stavparkett klickgolv i fiskebensmönster på ett pågående renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av produktspecifikation för Bjelin stavparkett i ek med fiskebensmönster och mattlack.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Silvio V. Silvio V. skrev:
Hej! Ja, det är stavparkett klickgolv men som
Läggs i fiskebensmönster.
Bjelins. Skickar bild på väninnas golv.

20.500kr för läggning på 23m2. Dyrt?
Nu har du chansen att bräcka väninnan och lägga in ett riktigt stavparkettgolv av massiv ek. Stavar utan klick som limmas eller spikas i underlaget.
 
  • Gilla
Larsson93
  • Laddar…
Kan nämna att jag köp ekstav till mina golv av parkettkontakten. Firman, som består av far och son, jobbar med golvläggning. Har för mig att dom tar en bit under 2000 kr /kvm för läggning, slipning och behandling av massiv stavparkett i fiskbensmönster. Inklusive material.
 
Menar du att du betalade ca 2000kr/m2 för läggning och efterbehandling av massivt Ekgolv inkl själva golvet? Det låter bra!
 
Silvio V. Silvio V. skrev:
Menar du att du betalade ca 2000kr/m2 för läggning och efterbehandling av massivt Ekgolv inkl själva golvet? Det låter bra!
Hallå,
Jag köpte bara staven och gjorde jobbet själv. Staven kostade drygt 500 per kvm men då är den fin. Lim kostar ytterligare en hundring och sen tillkom hårdvara och hyra av slip.

Jag minns att jag frågade vad dom tar och vill minnas typ 1800 per meter. Är ju bara att ringa och fråga om du är nyfiken.

Inte för att vara negativ men din väninnas golv är dessutom lagt utan listband och fris. Kanske är modernt eller nått men jag tycker det ser illa ut.
 
Hur är utformningen utav ditt kök?

Just bjelins fiskbensparkett går ej att lägga ”baklänges” om det behövs runt hörn eller skiljevägg. Därav tar det mer tid att räkna ut mm hur man ska börja lägga.
För känns som en saftig peng enbart för arbetet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.