Hej forumet

Hade tänkt att starta processen att bygga mitt tredje hus och tänkte ta på mig mer ansvar denna gång.
Skall bygga tvåplanshus på ca 170-180 kvm.
Byggde första gången 2010 generalentreprenad med dåvarande Anebyhus (separata kontrakt med en byggledare från entreprenören)
Byggde andra gången 2018 med totalentreprenad via A-Hus (ett kontrakt).
Tänkte nu ta in markentreprenör för grunden, signera med en prefab ytterväggsleverantör för stomrest klimatskal (A-Hus, Anebyhus, Myresjöhus etc) och färdigställa själv.
Valet att inte bygga lösvirke eller byggsats är pga två skäl:
1. Köpa beprövad konstruktion med klara bygglovsritningar.
2. Klar skiljelinje garantimässigt med köpt tät konstruktion.

Sitter med budgetberäkningen framför mig innan jag tar in priser från olika leverantörer och ville kolla med forumet om ni har prisexempel på stomresning av klimatskal. Huset skall byggas i Stockholm men priser i samtliga storstadsområden med omnejd vore intressant.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
T tommy.widell skrev:
Hej forumet

Hade tänkt att starta processen att bygga mitt tredje hus och tänkte ta på mig mer ansvar denna gång.
Skall bygga tvåplanshus på ca 170-180 kvm.
Byggde första gången 2010 generalentreprenad med dåvarande Anebyhus (separata kontrakt med en byggledare från entreprenören)
Byggde andra gången 2018 med totalentreprenad via A-Hus (ett kontrakt).
Tänkte nu ta in markentreprenör för grunden, signera med en prefab ytterväggsleverantör för stomrest klimatskal (A-Hus, Anebyhus, Myresjöhus etc) och färdigställa själv.
Valet att inte bygga lösvirke eller byggsats är pga två skäl:
1. Köpa beprövad konstruktion med klara bygglovsritningar.
2. Klar skiljelinje garantimässigt med köpt tät konstruktion.

Sitter med budgetberäkningen framför mig innan jag tar in priser från olika leverantörer och ville kolla med forumet om ni har prisexempel på stomresning av klimatskal. Huset skall byggas i Stockholm men priser i samtliga storstadsområden med omnejd vore intressant.
Vore intressant att se vilka offerter du får sen
Prserna kan nog variera rätt mkt - känns som att det finns en stor variation av vad som kan ingå ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.