Hej,

Ska sprutmåla 20-tal furudörrar vita. Är det någon som vet vad det kan komma att kosta? Någon som har tips på lackerare i Skåne (gärna Lund område)?

Har hört allt från 400kr till 800kr/dörren. Säkert någon som vet mer exakt.
Letar också efter en bra firma i Malmö/Lund :) Har eventuellt ett tips på gång, får återkomma i så fall.

Har även jag nu hört 800 kr, men ska leta vidare. Återkommer med tips om jag får något bättre, e.g. mängdrabatt...:)

Antar det handlar om spegeldörrar, finns det inte risk då att färgen spricker i fogarna?

Vid min förfrågan hos en större lackeringsfirma kunde mängdrabatt bli aktuellt först när det gäller ca 50 dörrar. Och definitivt inte vid de 11 dörrar som jag vill få lackade.

Ringde ytterligare ett par lackeringfirmor - de ville inte ta emot spegeldörrar pga just risken för att färgen spricker. Så nu har färg inköpts och jag har ett mysigt kvällsjobb framför mig det kommande året...

Färgen kommer troligen att spricka oavsett hur du målar dina dörrar beroende på att trä är ett levande material som krymper på vintern och expanderar på sommaren p.g.a. luftens olika fuktighet.

Min syster målade flera gamla spegeldörrar i ett hus där hon bodde för några år sedan. Hon tog latexfog i alla skarver i speglarna och inte en enda sprack senare även fast de bodde där i flera år. Lycka till!

Nimajneb skrev:
Antar det handlar om spegeldörrar, finns det inte risk då att färgen spricker i fogarna?
Jo, det får man räkna med om det är äldre dörrar med lösa speglar.

Saturnus
Du verkar inte tro på tipset från flenmark om latexfog till skarvarna i spegeldörrar .

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.