7 982 läst · 8 svar
8k läst
8 svar
PREFAB HUS SVERIGE
Hej. Nån som har någon erfarenhet av detta företag? Något känns skumt.
PREFAB HUS SVERIGE/
Ryljak Entreprenad AB
https://www.prefabhussverige.se/
Kontaktinformationen är rätt bristfällig. De svarar snabbt på mail dock.
Söker man på Prefab Hus Sverige (allabolag.se) så är moms avregistrerad 2020 och omsättningen är mycket låg. Söker man på Ryljak Entreprenad så är omsättningen även där låg. Företaget är baserat i Norrköping. Hittar endast ett omdöme med en varning om att personen i fråga betalat förskott och sen har inte jobbet blivit utfört och inga pengar har betalats tillbaka.
Prefab Hus Sverige har en facebooksida som gillas av 46 personer. Det är noll kommentarer på sidan.
Som sagt, min känsla är att något inte stämmer, men kan ha fel.
Nån med erfarenhet?
/C
PREFAB HUS SVERIGE/
Ryljak Entreprenad AB
https://www.prefabhussverige.se/
Söker man på Prefab Hus Sverige (allabolag.se) så är moms avregistrerad 2020 och omsättningen är mycket låg. Söker man på Ryljak Entreprenad så är omsättningen även där låg. Företaget är baserat i Norrköping. Hittar endast ett omdöme med en varning om att personen i fråga betalat förskott och sen har inte jobbet blivit utfört och inga pengar har betalats tillbaka.
Prefab Hus Sverige har en facebooksida som gillas av 46 personer. Det är noll kommentarer på sidan.
Nån med erfarenhet?
/C
Hej, jag hade med Jussi på Ryljak Entreprenad AB att göra denna sommar vilket jag djupt ångrar. Allt verkade okej och vi betalade ett förskott den dagen som de påbörjade arbetet. Efter det var det bara en massa ursäkter och bortförklaringar och efter över en månads tid av att jaga dom och försöka få dom att utföra arbetet valde vi att bryta samarbetet och kräva tillbaka den del av förskottet som inte arbete utförts för.C Carl Plogbäck skrev:Hej. Nån som har någon erfarenhet av detta företag? Något känns skumt.
PREFAB HUS SVERIGE/
Ryljak Entreprenad AB
[länk]
Nån med erfarenhet?
/C
De lovade flera gånger att betala tillbaka pengarna men en de har inte hänt hittills och nu är ärendet hos kronofogden.
//
Erik
Tjena Erik. Det jag misstänkte efter att ha kollat upp dem. Förstod att något var skumt. Tråkigt för dig, hoppas det löser sig.Y YB11 skrev:Hej, jag hade med Jussi på Ryljak Entreprenad AB att göra denna sommar vilket jag djupt ångrar. Allt verkade okej och vi betalade ett förskott den dagen som de påbörjade arbetet. Efter det var det bara en massa ursäkter och bortförklaringar och efter över en månads tid av att jaga dom och försöka få dom att utföra arbetet valde vi att bryta samarbetet och kräva tillbaka den del av förskottet som inte arbete utförts för.
De lovade flera gånger att betala tillbaka pengarna men en de har inte hänt hittills och nu är ärendet hos kronofogden.
//
Erik
Har skickat Juha Pekka som äger företaget till Kronofogden för 4 obetalda fakturor och vet att han har Kronofogden på sig sedan tidigare också.
TIPS, håll er väääääldigt långt borta från denna skojaren!
Bästa hälsningar, Sylvester
Bygglovsexperten
TIPS, håll er väääääldigt långt borta från denna skojaren!
Bästa hälsningar, Sylvester
Bygglovsexperten
Vi var på möte med dem här om dagen. De var jätte trevliga och verkade ändå veta vad de höll på med. De säger att de beställer preferb hus och skickar vår husritning till Lettland för att sedan frakta delarna och bygga upp på vår tomt. Det som gjorde mig fundersam var deras väldigt låga omsättning, nystartat bolag samt inga recensioner…C Carl Plogbäck skrev:
Var försiktig bara. Kan de ge dig referensprojekt? Gärna folk du kan prata med?Casszie skrev:Vi var på möte med dem här om dagen. De var jätte trevliga och verkade ändå veta vad de höll på med. De säger att de beställer preferb hus och skickar vår husritning till Lettland för att sedan frakta delarna och bygga upp på vår tomt. Det som gjorde mig fundersam var deras väldigt låga omsättning, nystartat bolag samt inga recensioner…
Liknande trådar
-
Altandörr spanjolett Prefabhus byggt 1980.
Fönster & Dörrar -
Så värmer vi våra hus: Hela Sverige vs Byggahus.se medlemmar
Bloggkommentarer -
Nytt elstöd till hushåll i hela Sverige
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Prefabhustillverkare stomreste i ösregn - syllen blöt
Hustillverkare -
Prefab Hus I Sverige AB, Hässleholm
Hustillverkare