Prova en annan telefon. För mig fugerade det inte men med fruns telefon gick det bra. Beror troligtvis på hur tonval skickas.
 
Trycker han verkligen rätt?

Jag börjar med att trycka * för att få tonen att tystna. Slår sedan koden och #.
Då svarar larmet med att låta "kaplutt" typ.:D

För att kolla larmstatus slår man sedan * 9 #. Då ska det berätta status.

Jag knappar alltså så här när jag hör den gälla tonen:
* 1 2 3 4 # (larmet säger "kaplutt") * 9 # (larmet läser upp status).

Är det så du gör?
 
* före koden har jag inte tryckt. Ska testa det. Har testat med min egen Windows Mobile telefon (den misstror jag...) samt min sambos lite äldre Sony Ericsson. Ska testa med någon fast telefon, ev leta upp nån av mina andra gamla telefoner.
Jag har tryckt 1 2 3 4 #, larmet svarar då med två blupp (ganska svaga och brusiga). Funderar på om det är nåt annat knas på linjen, tycker det brusar så väldigt.
 
Slet ur min enda fasta telefon och tyckte linjen blev mindre brusig. Men, testar jag att trycka * innan koden får jag omedelbart spärrton på linjen?! Ringer upp larmet med ett Telia mobilabbonnemang.
 
Du ringer upp, larmet svarar med ett pip och du trycker *. Får du spärrton då? :x
Larmet kanske tar * som ett "lägga-på-kommando".

Kanske skiljer sig från min Complete då jag t.ex. har GSM-modul.
Kan vara helt annat för dig. :S
 
Har du adsl? Då måste larmet kopplas efter adsl-splittern annars blir det brusigt.
 
Har testat från olika telefoner idag, från min firmamobil fungerar det inte alls, oavsett om jag använder * före user code eller inte. Från några andra telefoner fungerar det dock, både fasta och mobiler. Att firmamobilen får spärrton beror på att den tolkar en * under samtal som ett konferanssamtalskommando. Konstigt dock att vissa andra mobiler inte funkar. Larmet sitter efter adslfiltret.
Ska kolla så att dtmf funkar som det ska på jobbnallen...
 
Redigerat:
Fråga ang powermax+:
Enl manualen så kan man ha 2st trådbundna sektioner men hur många enheter kan man ha per sektion? Kan man bara ansluta en detektor per trådbunden sektion dvs 2st?
 
Du kan ha flera enhet men de hamnar i serie.
Ex. du har tre dörrar med magnet kontakt vid alla och en är öppen vid pålarmning så indikerar larmet att en dörr är öppen men du kan inte se på larmet vilken av de tre utan får kolla alla. Samma händer även när larmet går, du kan inte avgöra vilken som larmat.
Skulle tror att experterna rekomendera bara och ha x antal per sektion pga av ev felsökningsproblematik.
 
Hur pålitliga/driftsäkra är magnetkontakterna och rörelsedetektorerna från tex clas o eller kjell? Någon som vet? De trådbundna.
 
Jag har den gamla sorten av Kjell o C:surprised::s magnetkontakter, de som såldes i 4-pack för en billig peng.
De har suttit i ca ett halvår nu och fungerat fint. Sitter i ett kallgarage.
Det var de vanliga utanpåliggande, rektangulära...
De har dock utgått nu.
 
Nu så har jag beställt lite tillbehör från England (securitywarehouse).
När jag kollar status på ordern så kan jag läsa följande:
PayPal status: Completed @ 21:54:29 Aug 27, 2010
08/30/2010 Payment Processed
Så på 2 dagar så har det inte hänt så mycket. Är det jag som är otålig eller är detta normalt.
 
Du är otålig... ;)

Nädå, men ibland uppdateras inte status på webshopparna har jag märkt. Vips har man grejerna i lådan fast det fortfarande står "processing"...

Jag fick grejer från securitywarehouse förra veckan, så det bör inte vara några problem.
 
flunk skrev:
Du är otålig... ;)

Nädå, men ibland uppdateras inte status på webshopparna har jag märkt. Vips har man grejerna i lådan fast det fortfarande står "processing"...

Jag fick grejer från securitywarehouse förra veckan, så det bör inte vara några problem.
Hur länge tog det att få grejjerna från det att du beställt?
 
Beställde söndag kväll, hade grejerna onsdag eller torsdag. Fast ibland kan det väl ta längre tid beroende på belastning och personal antar jag. Har för mig att mitt inte skickades förrän tisdag kväll (enligt webbsidan).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.