Lägg ner PostNord och skicka allt på Kivra. Paketen kan DHL sköta
 
P Putte 9497 skrev:
men man får väll kontakta alla du får post ifrån
Jag ser vissa svårigheter med att kontakta alla som någon gång i framtiden kan tänkas vilja skicka brev till mig och få dessa att nyttja Kivra.
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
MultiMan
P Putte 9497 skrev:
Lägg ner PostNord och skicka allt på Kivra. Paketen kan DHL sköta
Hur tänker du att de minst 100 miljoner (per år) varubrev som läggs i postlådorna ska delas ut?

DHL har mycket begränsad representation där jag bor (få ombud) och det kostar ungefär 3 gånger så mycket att få en hemleverans jämfört med PN. Vem ska betala den skillnaden enligt dig?

Det finns redan konkurrerande tjänster till Kivra, hur ska det hanteras?
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Ingen aning men man får väll kontakta alla du får post ifrån att du vill ha det på Kivra
Alfredo Alfredo skrev:
Jag ser vissa svårigheter med att kontakta alla som någon gång i framtiden kan tänkas vilja skicka brev till mig och få dessa att nyttja Kivra.
Hahaha…Ja, som att förutse alla oförutsedda händelser.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Finns det något sätt att dirigera om all PN till tex Kivra? Jag har kivra, men får inte all post där.
Jag använder ett ställe som tar emot all din post och scannar in den. räkningar läggs in som räkningar. Det fungerar ganska bra!
men kostar lite
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag använder ett ställe som tar emot all din post och scannar in den. räkningar läggs in som räkningar. Det fungerar ganska bra!
men kostar lite
Vad är det för ställe?
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag använder ett ställe som tar emot all din post och scannar in den. räkningar läggs in som räkningar. Det fungerar ganska bra!
men kostar lite
Vad gör du med all hens post? 😉
 
  • Haha
pmd och 2 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Hur tänker du att de minst 100 miljoner (per år) varubrev i postlådorna ska delas ut?

DHL har mycket begränsad representation där jag bor (få ombud ) och det kostar ungefär 3 gånger så myck1et att få en hem ska betala den skillnaden enligt dig?
Det finns redan konkurrerande tjänster till Kivra, hur ska det hanteras?
Självklart så skulle man. sluta brevlådorna.. ingen skulle delas ut och allt skulle läggas på hög.
Tänk till lite
 
Redigerat:
Nissens Nissens skrev:
Vad gör du med all hens post? 😉
Eftersom jag bara har katten så är det ganska lugnt .
Hemligheten stavas särskild postadress.
 
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Eftersom jag bara har katten så är det ganska lugnt .
Hemligheten stavas särskild postadress.
Men att skanna någon annans post blir ju lite lustigt. 😉
 
Nissens Nissens skrev:
Men att skanna någon annans post blir ju lite lustigt. 😉
Helt klart... Om läkaren skickar provsvaren för klamydia kanske är lite jobbigt. Det är svårt stt Skylla på katten dessutom
 
  • Haha
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Helt klart... Om läkaren skickar provsvaren för klamydia kanske är lite jobbigt. Det är svårt stt Skylla på katten dessutom
Jo nu upptäckte många under pandemin att man snabbare får reda på provresultatet via 1177 om man har Covid..... men sjukvården är ju lite trögare och oreda bland systemen inkl avhopp från 1177 samarbetet.
"kan själv"
 

Bästa svaret

Globetrot Globetrot skrev:
Vad är det för ställe?
Billo heter det.
Man använder särskild postadress. Det har fungerat ganska bra. Jag hade ett problem när vårdcentralen va snälla och beställde test stickor. För då kom paketet till ett ombud vid den särskilda postadressen.
Då fick jag pröjsa till posten för att de skulle skicka det rätt. Det var skönt att det gick.
Det kostade tror jag 30-40:- Men det var det värt. Här posten helt oskyldiga.
Sen har jag ändå fördelen att jag har kanske en halvtimme dit med bil. .

Breven försvinner inte helt. Men man kan minimera antalet brev ganska ordentligt genom att se till att alla får din nya adress.
Även om man inte gör så kommer de flesta rätt....
Fakturor dyker upp som fakturor som man enkelt kan betala.
Nästa steg vore att de betalade fakturorna helt.... så man slapp lägga sina egna pengar på sånt😋

Jag är ändå ganska nöjd
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Billo heter det.
Man använder särskild postadress. Det har fungerat ganska bra. Jag hade ett problem när vårdcentralen va snälla och beställde test stickor. För då kom paketet till ett ombud vid den särskilda postadressen.
Då fick jag pröjsa till posten för att de skulle skicka det rätt. Det var skönt att det gick.
Det kostade tror jag 30-40:- Men det var det värt. Här posten helt oskyldiga.
Sen har jag ändå fördelen att jag har kanske en halvtimme dit med bil. .

Breven försvinner inte helt. Men man kan minimera antalet brev ganska ordentligt genom att se till att alla får din nya adress.
Även om man inte gör så kommer de flesta rätt....
Fakturor dyker upp som fakturor som man enkelt kan betala.
Nästa steg vore att de betalade fakturorna helt.... så man slapp lägga sina egna pengar på sånt😋

Jag är ändå ganska nöjd
Tack för tips!
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Jag. Har. Betalat. Skatt. För. Bilen
Troll betalar väl trollskatt...
 
  • Älska
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.