R
P Putte 9497 skrev:
PostNord kan ju lägga ner
Hur tänker du här? Jag vill få min post..
 
TRJBerg
MultiMan MultiMan skrev:
Skatten är inte betald när den är återbetalad pga avställning. Du kör oskattat om du skulle köra med den utan att betala in på nytt. Hela detta resonemang du för är väldigt märkligt.
Jag. Har. Betalat. Skatt. För. Bilen.
 
MultiMan MultiMan skrev:
PostNord fungerar mycket bra i stora delar av landet och är en livlina för de som bor utanför tätbebyggt område.
Att lägga lägga ner (;b+(i
ner Postnord mi
 
MultiMan
Hög nivå på inläggen. Är det midsommarsnapsandet som startat?
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Hög nivå på inläggen. Är det midsommarsnapsandet som startat?
Njau han kanske läste några bokslut från Postnord och såg att det är ett sjunkande skepp.
Men på något sätt så får vi säkert även ihop det med post och det är ju en gemensam utmaning och angelägenhet.
 
Väntar på den dagen men kan skippa brevlåda helt eftersom paket ändå levereras till dörren och vanlig post inte längre existerar
 
  • Wow
Rejäl
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Väntar på den dagen men kan skippa brevlåda helt eftersom paket ändå levereras till dörren och vanlig post inte längre existerar
Jo men nu finns det ju post som måste levereras på något sätt.
Sen måste vi ju vara beredda på förändringar som gemensamma postlådeplatser.
Men en utmaning för svenska och danska staten som äger Postnord.
EDIT om posten och Postnord
https://sv.wikipedia.org/wiki/Postnord
 
Redigerat:
P paralun skrev:
Jo men nu finns det ju post som måste levereras på något sätt.
Sen måste vi ju vara beredda på förändringar som gemensamma postlådeplatser.
Men en utmaning för svenska och danska staten som äger Postnord.
Men hur länge gäller det? Nästan all myndighetspost kommer redan digitalt, likaså räkningar osv
 
R
A ajn82 skrev:
Men hur länge gäller det? Nästan all myndighetspost kommer redan digitalt, likaså räkningar osv
Om man väljer det ja, men det är valfritt..
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Men hur länge gäller det? Nästan all myndighetspost kommer redan digitalt, likaså räkningar osv
Jo men det finns ju post som måste skickas, det senaste "måstepost" jag minns är röstkortet för EU-valet.
Men jovisst skulle man även kunna digitalisera det.

Sen finns det en del papper som banker måste skicka med snigelpost och det är ju lagkrav men mycket går nog även att digitalisera som lånehandlingar.

Men det tar lång tid och posten måste fram.

EDIT sen får man en bunt skräppost med diverse skräperbjudanden.

Om Postnord
https://sv.wikipedia.org/wiki/Postnord
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
PostNord har sagt nej till denna lösning. Nu tror jag att jag har svarat det 6 ggr i tråden. Jag säger det igen : Detta är inte ok enligt PostNord! För oss ocg grannen hade det varit en bra lösning.
Men då får du väl svara tillbaka att dina lösningar blir nekade och du inte kan magiskt skapa mer mark åt dom. Dom får acceptera eller gå vidare själva.

Börjar du placera ut hinder så kommer du få all skit för något som PostNord är ansvarig för. Det hade jag aldrig accepterat.

Lägg ett skarpt förslag (ihop med grannen) och presentera detta skriftligt för dom med premissen att detta är det som går att göra, annars får dom fortsätta som det är.

Om dom inte accepterar så får dom själva hitta en lösning.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Hur tänker du här? Jag vill få min post..
Kivra
 
R
P Putte 9497 skrev:
Kivra
Ja det finns o ska vara fritt val..
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Kivra
Finns det något sätt att dirigera om all PN till tex Kivra? Jag har kivra, men får inte all post där.
 
Globetrot Globetrot skrev:
Finns det något sätt att dirigera om all PN till tex Kivra? Jag har kivra, men får inte all post där.
Ingen aning men man får väll kontakta alla du får post ifrån att du vill ha det på Kivra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.