R
Alfredo Alfredo skrev:
Vad hjälper det om det är ”fel”?

Vägrar PostNord att acceptera en viss placering så vägrar de. Det kvittar väl om de har rätt eller fel? Eller hur menar du att man ska tvinga dem och göra rätt och acceptera placering bredvid grannens brevlåda?
Genom att diskutera med dom om att det är den vettigaste lösningen, samt att försäkra sig om att man pratar med en person som har kunskap och befogenheter inte någon i växeln eller i kundtjänsten bara..
 
  • Gilla
  • Haha
Sernando och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
R Rejäl skrev:
Nej muta behöver man inte göra, tror att det kan sluta illa om man försöker muta fel person..
Men att vara husägare kan ställa höga krav om anpassning och en lösningsorienterad syn och driftighet..
Jag försökte vara lite rolig.. 🙂
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
R
TRJBerg TRJBerg skrev:
Jag försökte vara lite rolig.. 🙂
Det är bra lägg till någon emoji efteråt så är det lättare att förstå😉
 
TRJBerg
R Rejäl skrev:
Det är bra lägg till någon emoji efteråt så är det lättare att förstå😉
Jag trodde hästhuvudet var talande s a s. 😃
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Skulle du vilja lyfta på arslet och kliva i och ur en bil mellan 500 och 1000 gånger per arbetspass? Det är väl ungefär så många villor som varje brevbärare har att dela ut post till varje dag.

Jag tycker att det är trevligt om man kan och vill underlätta för andra i deras arbete.
Tror du verkligen att alla brevlådor sitter
” fel”? Tror att du tänkte lite fel nu
 
  • Gilla
  • Haha
maxmsm och 2 till
  • Laddar…
H
J Jan Zimmerman skrev:
Tror du verkligen att alla brevlådor sitter
” fel”? Tror att du tänkte lite fel nu
Börjar en, så sitter nog snart fler "bekvämt för postmottagaren"...
 
  • Gilla
Sernando och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Hur vet du det? Har du varit i kontakt med dom?
Dom har också ett ansvar att vara behjälpliga med lösningar och förslag, givetvis får man själv komma med förslagen det gör inte PN åt dig men jag tror att du o TS har fel i era befaranden😉
Jag tror vi ska vara försiktiga med rätt eller fel. Varken du eller jag kan bestämma om TS tycker rätt eller fel. Det finns ingen anledning att ifrågasätta ts uppgifter.
Om du har andra erfarenheter så har du din fulla rätt till det. Du ska inte heller bli ifrågasatt. På samma sätt som ts inte ska behöva bli ifrågasatt.
Jag tycker att man alltid ska utgå från att ts alltid har rätt i det han skriver
 
  • Haha
  • Gilla
Namnethär och 1 till
  • Laddar…
R
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag tror vi ska vara försiktiga med rätt eller fel. Varken du eller jag kan bestämma om TS tycker rätt eller fel. Det finns ingen anledning att ifrågasätta ts uppgifter.
Om du har andra erfarenheter så har du din fulla rätt till det. Du ska inte heller bli ifrågasatt. På samma sätt som ts inte ska behöva bli ifrågasatt.
Jag tycker att man alltid ska utgå från att ts alltid har rätt i det han skriver
Vi tycker olika i denna fråga helt enkelt, men om du anser att TS sköter sig och har uppfattat allt rätt så är det din åsikt..
 
J Jan Zimmerman skrev:
Tror du verkligen att alla brevlådor sitter
” fel”? Tror att du tänkte lite fel nu
Vad du tjatar 😃

Samma inlägg som igår
Diskussionsforum för bygg och renovering med användare som svarar på ett inlägg om brevlådor och bilar, med en användare som kommenterar om felplacering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R Rejäl skrev:
Vi tycker olika i denna fråga helt enkelt, men om du anser att TS sköter sig och har uppfattat allt rätt så är det din åsikt..
Så är det! Om jag skulle tycka ts gjorde fel så skulle jag sagt det. Med tanke på att ts är den som har kontakt med postnord så vet vi inte dialogen. Men om du tror att du kan hjälpa ts, så det jättebra! Men vi måste utgå från ts kommer med korrekt information. Det är ett faktum att ts upplever att det finns en problem situation med postnord. Ts har försökt ha en dialog med postnord. ts har kommit med egna förslag. Enligt de uppgifter ts delgett oss.
Vad är det du ifrågasätter?
Du får självklart tycka att postnord är jättebra och att du har svårt att förstå att någon är kritisk. Men kan vara bra att kunna motivera ens egna åsikter ibland.
Du måste nog hitta en annan angrepps väg.
Dina åsikter är lika viktiga som någon annans åsikter. De ska respekteras. Men du måste samtidigt respektera andra.
Det låter som att du har många fra tips! Hjälp ts. Men utgå från den situation vi har samt vad som gjorts.
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Namnethär och 2 till
  • Laddar…
R
Bananskalare Bananskalare skrev:
Så är det! Om jag skulle tycka ts gjorde fel så skulle jag sagt det. Med tanke på att ts är den som har kontakt med postnord så vet vi inte dialogen. Men om du tror att du kan hjälpa ts, så det jättebra! Men vi måste utgå från ts kommer med korrekt information. Det är ett faktum att ts upplever att det finns en problem situation med postnord. Ts har försökt ha en dialog med postnord. ts har kommit med egna förslag. Enligt de uppgifter ts delgett oss.
Vad är det du ifrågasätter?
Du får självklart tycka att postnord är jättebra och att du har svårt att förstå att någon är kritisk. Men kan vara bra att kunna motivera ens egna åsikter ibland.
Du måste nog hitta en annan angrepps väg.
Dina åsikter är lika viktiga som någon annans åsikter. De ska respekteras. Men du måste samtidigt respektera andra.
Det låter som att du har många fra tips! Hjälp ts. Men utgå från den situation vi har samt vad som gjorts.
Vet du vad din skrivelse förstår jag inte alls..
 
Keiller Keiller skrev:
Vad du tjatar 😃

Samma inlägg som igår
[bild]
Fast jag måste hålla med om resa sig 500-1000 gånger på en dag låter som man inte ska ha bil utan gå istället. Eller kanske cykla
Men vi har förstått att Postnord inte ska resa sig om en brevlåda sitter fel.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Vet du vad din skrivelse förstår jag inte alls..
Tja on det är svårt med mycket text så kör vi den korta.
Anser du att ts har fel i sin erfarenhet av Postnord?
varför gör ts fel?
 
  • Gilla
Namnethär
  • Laddar…
R
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tja on det är svårt med mycket text så kör vi den korta.
Anser du att ts har fel i sin erfarenhet av Postnord?
varför gör ts fel?
Vet du vad om du läser mina inlägg speciellt ifrån början så finner du sina svar där..
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Det kommer troligen att kosta dyra p-böter då det tyvärr inte är tillåtet att ha avställda fordon på allmänna vägar.
Var hittar du den lagen/regeln ?

Du får inte KÖRA en avställd bil (normalt sett), men parkera går bra, även på allmän väg.
 
  • Gilla
  • Haha
Sernando och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.