Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    348 Röster 40,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    156 Röster 18,1%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,0%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    864
Jo, men budfirman har bevis på att försändelsen är levererad och ansvaret överlämnat till mottagaren. Så dom har ryggen fri oavsett vad som händer.
 
  • Arg
nissenhj
  • Laddar…
Apropå posten och utdelning så har vårat område nyss gått över till varannandagsutdelning. I samband med det har postnord köpt helsidesannonser i dagstidningarna med rubriken "Så fungerar varannandagsutdelning".
Vad är syftet med annonserna? Är gemene man så korkad att vederbörande inte begriper vad varannan dag innebär? Behöver man skriva i tidningen att om du fått post på måndagen så får du ingen på tisdagen?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är gemene man så korkad att vederbörande inte begriper vad varannan dag innebär? Behöver man skriva i tidningen att om du fått post på måndagen så får du ingen på tisdagen?
Ja, gemene man verkar vara så korkade. En del i alla fall. Några verkar heller inte veta skillnaden på paket, varubrev eller stora brev och hur leveransavtalen av dessa skiljer sig åt.
 
Så här ser det ut i appen och klickar jag på länken så visas fotot dom tagit.

Dock är det osäkert med ansvaret för jag klickade i levererans i garage och dom ställde det som synes på trappen.
 
  • Skärmdump från leveransspårningsapp som visar paket levererat av Kontorsgiganten AB med knapp för att visa leveransfoto.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett paket lämnat på en trappa framför en dörr istället för i ett garage, skärmdump från en leveransbekräftelse-app.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är gemene man så korkad att vederbörande inte begriper vad varannan dag innebär?
Ja det skulle teoretiskt kunna betyda alltid måndag, onsdag, fredag eller, som jag förstår att det är, alternerande måndag, onsdag, fredag och veckan därefter tisdag och torsdag.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Ja det skulle teoretiskt kunna betyda alltid måndag, onsdag, fredag eller, som jag förstår att det är, alternerande måndag, onsdag, fredag och veckan därefter tisdag och torsdag.
Ja om det inte är röd dag eller annat. Det är en happening när posten kommer, har noll koll numera:seenoevil:
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
För att krångla till det lite till så är det egentligen inte ”varannan dag” utan det är ” varannan vardag”.

Exempel:
Det är röd dag på torsdag, man får posten utdelad på onsdagen, då får man inte posten igen förrän på måndagen.
 
tttomten tttomten skrev:
Så här ser det ut i appen och klickar jag på länken så visas fotot dom tagit.

Dock är det osäkert med ansvaret för jag klickade i levererans i garage och dom ställde det som synes på trappen.
Jag har fått paket med early bird, som blivit placerade framför ytterdörren där fotot till nöds gått att tolka som att det han ligga ett.paket där oklart var dock. Vi har en blåen mellan trappen och gatlyktan, de fotar utan blixt... väldigt mörkt.
Jag har svårt att se bevisvärdet hos de fotona
 
Måste ju lägga in den här

Leende budbilsförare i Postnord-bil med humoristisk text om att ringa på dörrar och springa iväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Postens brevleverans? Tog två veckor att få en fullmakt i frankerat kuvert 13km i Stockholm. :cry: Fick boka om bankbesöket och hämta en kopia själv….

Håller också på med farsans dödsbo, eftersända fakturor kommer samtidigt med inkassokrav då dom inte lyckats få hit grejorna på en månad….
 
  • Gilla
  • Ledsen
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Paket packades och lämnades till PN igår kväll, leverans idag kl 10 (y) återigen funkade det perfekt.
 
  • Gilla
hsd och 1 till
  • Laddar…
Dottern har fått sommarjobb på postnord, ska visa henne denna tråden så att hon lär sig hur hon inte ska göra :)

Bring uppförde sig riktigt illa här häromveckan, en leverans som vi behövde ha med till pappa aviserades på fredag förmiddag, budet var på väg. Två timmar senare kom SMS om att de inte kunde leverera och skulle försöka igen. Ytterligare en timme senare samma sak. Sedan ett SMS om att den fanns på utlämningsstället. Maken satt på vårt hemmakontor med utsikt över vägen och brevlådan, ingen budbil passerade på hela dagen. Jag åkte förbi för att hämta upp paketet på vägen hem, men fick inte ut det trots QR-kod, de krävde legitimation även vid QR-kod pga att folk hämtat ut andras paket (makens namn stod på det)? Så jag fick åka dit dagen efter istället på vägen till pappa. Suck.
 
  • Gilla
  • Ledsen
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
B
Hade lite liknande problem med ups. Avisering att paketet skulle komma onsdag mellan 10 o 15. 16.00 på onsdag så meddelar de att paketet ska komma på fredag mellan 10 och 15. 18.00 fredag kommer info om att det kommer levereras i "en framtida leverans".

Måndag kommer info om att det ska levereras mellan 10 och 15, samma dag. Ingen leverans sker då heller. På tisdagen dyker de upp helt utan nån avisering (bara tur att jag var hemma och vabbade), och lämnar då ett paket märkt "handle with care" "this side up" uppochner med tydliga skador och flertal hål på kartongen.

Så det är inte bara postnord som kan klanta sig vid leveranser.
 
  • Gilla
CarVal
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Dottern har fått sommarjobb på postnord, ska visa henne denna tråden så att hon lär sig hur hon inte ska göra :)

Bring uppförde sig riktigt illa här häromveckan, en leverans som vi behövde ha med till pappa aviserades på fredag förmiddag, budet var på väg. Två timmar senare kom SMS om att de inte kunde leverera och skulle försöka igen. Ytterligare en timme senare samma sak. Sedan ett SMS om att den fanns på utlämningsstället. Maken satt på vårt hemmakontor med utsikt över vägen och brevlådan, ingen budbil passerade på hela dagen. Jag åkte förbi för att hämta upp paketet på vägen hem, men fick inte ut det trots QR-kod, de krävde legitimation även vid QR-kod pga att folk hämtat ut andras paket (makens namn stod på det)? Så jag fick åka dit dagen efter istället på vägen till pappa. Suck.
Om du med qr-kod menar att.maken identifierat sig med bankid, då är de ute och cyklar... heoa vitsen med det är att vem som helst ska kunna hämta ut paketet utan nån som helst annan idhandling. Okej om de skulle kräva att även budet legitimerar sig, men om de underkänner bankid/freja som idhandling, då är det illa.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Väntar själv på två paket som skall leverans av Bring. Är hemkörning som gäller men pga att jag inte kan vara hemma och ta emot så har jag ändrat till att hämta på utlämningsställen. Fick flera valmöjligheter om olika platser och valde det närmaste som har gång och cykelavstånd. I går kväll kom avisering via sms att paketen fanns för avhämtning på det ställe som ligger längst bort från mig och inte på det ställe som jag hade valt för paketen vid två olika meddelanden. Så ni blir jag tvungen att sätta mig i bilen och åka iväg för att hämta.... helt i onödan om de hade kunna läsa var de skulle lämna paketen..... blir så f-rbannad på dessa ”leverantörer”....
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.