Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    348 Röster 40,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    156 Röster 18,1%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,0%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    864
M maria01 skrev:
ja men det värkar som yrkesstolthet försvinner oss brevbärare chaufförer när man kommer upp i vits ålder det väll närheten till 67 som slår in för många varför gå in på gården och knacka på dörren om det regnar ute istället sitta kvar i bilen och skriva ingen var hemma

jag och några bekanta satte upp åtelkameror hemma för att kunna bevisa att brevbärare chaufför inte hade vart på plats när dom sa dom hade vart det inte ens då erkände dom blå neka när vi hade konfronterat dom
hur många olika chaufförer och brevbärare har du studerat? 3, 5 eller kanske 10?
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
det mesta från utlandet försvinner i tomma intet!
Har du någon källa på det? Annars verkar det som att du trollar?
 
  • Haha
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Problemet med Postnord är ju att få jämför faktiska tal på paket som försvinner. Man ser bara de som försvinner men tänker inte på antal paket som de hanterar. I slutändan kanske de har ungefär samma procentsats som alla andra har på problempaket.
Nu senast har jag problem med DHL. Ett paket skickat från en privatperson, till mig I västernorrland. Delades ut till nån abdullah i malmö.Ersättning lika med noll för att jag inte kan lägga fram en "faktura" med ett värde. Idkade byteshandel med säljaren så inga pengar överförda heller. Man ska visst extraförsäkra allt om man ska få nåt.....
 
  • Gilla
forden och 1 till
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
De som kommer fram tar en otrolig tid innan det kommer men det mesta från utlandet försvinner i tomma intet!
Har inte noterat något av de två fenomen.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Ett 'problem' med Postnord är att de tar reglerna och sitt uppdrag på allvar och säkerställer att moms och tull är betalt. Därför blir paketen ofta liggandes en extra vecka i väntan på betalning. Konkurrenterna levererar paketen direkt och lägger över ansvaret på mottagaren.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
nej men man kan flytta dom till andra jobb där det inte behövs yrkesstolthet
Vad skulle det vara?
Blir en oerhörd mängd folk som måste flyttas till "meningslösa" jobb isåfall. Jag tänker att det tex gäller alla i IT-branschen, alla i vården (läkare om något borde väl enligt den här teorin vara helt förbrukade efter 50-årsdagen?), alla poliser osv.

Vad tycker du att vi ska göra?

Yrkesstolt 53-årig dataingenjör
 
  • Gilla
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Vad skulle det vara?
Blir en oerhörd mängd folk som måste flyttas till "meningslösa" jobb isåfall. Jag tänker att det tex gäller alla i IT-branschen, alla i vården (läkare om något borde väl enligt den här teorin vara helt förbrukade efter 50-årsdagen?), alla poliser osv.

Vad tycker du att vi ska göra?

Yrkesstolt 53-årig dataingenjör
Hur ofta behöver en dataingenjör sköta kundkontakt du behöver ju aldrig köra ut dina produkter till kunden

skrev jag alla yrken? I Storbritannien går poliser runt 50 år i pension många har jag som grannar
 
M maria01 skrev:
Hur ofta behöver en dataingenjör sköta kundkontakt
Precis hela tiden om man exempelvis jobbar som konsult ute hos kunden. Det finns många områden en dataingenjör kan arbeta inom.
 
  • Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
j.f.s
Idag har PostNord och TNT levererat paket till dörren. Funkade kalasfint trots att vi har stängd grind och en grusgång (singel) på 10-12meter. Kvinnan på PostNord bar mitt 20kg tunga paket ända fram till dörren. Tack för det (y):D
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Hur ofta behöver en dataingenjör sköta kundkontakt du behöver ju aldrig köra ut dina produkter till kunden

skrev jag alla yrken? I Storbritannien går poliser runt 50 år i pension många har jag som grannar
Telefonsupport 8 timmar per dag. Det är leverans, det. Men en snubbe på skatteverket (långt ifrån 50 år gammal) ringde sig själv så att det tutade upptaget....
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Har du någon källa på det? Annars verkar det som att du trollar?
Källa. Ja, att jag inte fått leveranserna. Spårning till Sverige men i teknikens förlovade land går det inte att fortsätta spåra försändelserna.
Trolla! Ja, det är vad ni på postnord sysslar med. Lägger positiva inlägg i forum och grupper som kritiserar postnord.
 
N nissenhj skrev:
Ja, det är vad ni på postnord sysslar med.
Detta måste vara forumets genom tiderna grövsta personangrepp! :surprised::cry:
 
  • Haha
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
hsd
Fick varor från Kina och spårningen haltade i samband med tullen, sen fick jag spårning via posten och paketet dök upp hos mig samma dag
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Om jag inte minns fel är det vissa försändelser som får nytt spårningsnummer vid ankomsten, eller börjar spåras i ett annat system.

Jag har en app i mobilen som heter Trackchecker där man kan söka efter spårningsnumret hos flera spårningsstjänster parallellt, och jag har för mig att jag i alla fall en gång när beställt från Aliexpress var med om att spårningen gick över från en tjänst till en annan. Så med appen kunde jag följa spårningen, men via avsändarens spårningslänk såg det ut som den stannat upp.
 
Jag blev lite glad i förrgår förmiddag när jag fick meddelandet "Ditt Amazon-paket har levererats till ditt närmaste ombud", men det gick över när jag tittade lite noggrannare. Två timmar senare fick jag ett nytt meddelande om att mitt paket troligen skulle bli försenat...

Nu har jag iofs bara 5 mil till Bomhus, så jag hade väl kunnat hämta paketet där om jag haft vägarna förbi. Frågan är väl varför man skickar tillbaks paketet ända till Örebro?


Skärmdump av spårningsinformation för paket levererat av PostNord med uppdateringar om förseningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.