Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    348 Röster 40,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    156 Röster 18,1%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,0%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    864
hsd
Väljer alltid PostNord
Slutat handla på Elgiganten eftersom de enbart fraktar med Bring, världens skit -betalt för express men de låste in paketet i en vecka på nån jäkla terminal
 
  • Gilla
Lived och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Väljer alltid PostNord
Slutat handla på Elgiganten eftersom de enbart fraktar med Bring, världens skit -betalt för express men de låste in paketet i en vecka på nån jäkla terminal
Beställde från Elgiganten i tisdags eftermiddag. Levererad med Bring till ombud på torsdagen. Inga konstigheter.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Väljer alltid PostNord
Slutat handla på Elgiganten eftersom de enbart fraktar med Bring, världens skit -betalt för express men de låste in paketet i en vecka på nån jäkla terminal
Har aldrig haft något problem med bring. Varken nationell eller internationella transporter. Funkat klockrent med små paket från kontinenten och med stora frysar från Danmark.
Förstår inte hur du kan anse dem sämre än postnord?
 
  • Gilla
Ludde67
  • Laddar…
hsd
Mycket enkelt, har aldrig haft något problem men PostNord/posten
Skickat och tagit emot många försändelser, brev och paket, alla har fungerat väldigt bra
Det enda som kan ligga i fatet är den senaste tidens prishöjningar (har använt Schenker ibland, funkar också bra)
 
  • Gilla
Ludde67
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Väljer alltid PostNord
Slutat handla på Elgiganten eftersom de enbart fraktar med Bring, världens skit -betalt för express men de låste in paketet i en vecka på nån jäkla terminal
Instämmer, ett paket som normalt skulle ta ca.5 dagar att få, kom aldrig fram till mig med Bring! Varken firman som skickade paketet till mig eller jag kunde ta reda på vad som har hänt?? Jag väljer bort Bring om det bara är möjligt!
 
  • Wow
  • Gilla
Lived och 1 till
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Har aldrig haft något problem med bring. Varken nationell eller internationella transporter. Funkat klockrent med små paket från kontinenten och med stora frysar från Danmark.
Förstår inte hur du kan anse dem sämre än postnord?
Postnord är den bästa transportfirman i Sverige! Bring "slarvade" bort mitt paket och den dök aldrig upp.Varken jag eller firman som skickade mitt paket med Bring kunde reda ut vad som har hänt med mitt paket! Tyvärr var det väldigt viktigt för mig! Jag väljer bort Bring om det bara finns möjligheter till det!
 
  • Gilla
Lived
  • Laddar…
R Raskhund skrev:
Postnord är den bästa transportfirman i Sverige! Bring "slarvade" bort mitt paket och den dök aldrig upp.Varken jag eller firman som skickade mitt paket med Bring kunde reda ut vad som har hänt med mitt paket! Tyvärr var det väldigt viktigt för mig! Jag väljer bort Bring om det bara finns möjligheter till det!
Postnord är det sämsta transportören vi har i detta land! De som kommer fram tar en otrolig tid innan det kommer men det mesta från utlandet försvinner i tomma intet!
 
hsd
Har aldrig haft något som helst problem med posten, har varit perioder då en hel del skickats och tagits emot -funkat hur bra dom helst och dessutom mycket trevlig personal
 
  • Gilla
Lived och 3 till
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Postnord är det sämsta transportören vi har i detta land! De som kommer fram tar en otrolig tid innan det kommer men det mesta från utlandet försvinner i tomma intet!
Tycker det är dags att hyfsa debatten en aning. Jag tvivlar inte på att enstaka försändelser ibland gått snett men allt är inte svart eller vitt.

Själv har jag bara goda erfarenheter av PostNord under senare år. Kan konstatera genom ”arkivet” i PostNords förträffliga app att sedan december 2018 har jag tagit emot 145 inrikes och utrikes paket och skickat 10 paket genom Postnord. Samtliga har kommit fram. Enstaka gånger med något dygns fördröjning, oftast väldigt snabbt.

I mina hemtrakter, Västra Östergötland. hade vi en lokal distribution med äldre griniga förändringsobenägna anställda fram till 2017. Då hände det ofta att beställd och betald hemleverans inte utfördes. Man stannade 50 meter från adress och ”knappade in” leveransförsök utan att ha lyft på ändan och försökt hitta adressaten. Jag la ner lite jobb på postens kundtjänst under ett halvår för att få de äldre motvilliga chaufförerna att ta reson. Idag kommer unga trevliga tjejer eller killar och ringer på dörren. Ska PostNord få ordning på slöfockarna i organisationen måste de få in kundreaktioner på oacceptabelt beteende.

Det enda distributionsföretaget som generellt inte fungerar här är FedEx. Grejorna kommer i och för sig fram men man vet aldrig när. Även Bring lämnar en del övrigt att önska.

DHL, Instabox, Early Bird, UPS och Schenker fungerar bra.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
hscn hscn skrev:
Tycker det är dags att hyfsa debatten en aning. Jag tvivlar inte på att enstaka försändelser ibland gått snett men allt är inte svart eller vitt.

Själv har jag bara goda erfarenheter av PostNord under senare år. Kan konstatera genom ”arkivet” i PostNords förträffliga app att sedan december 2018 har jag tagit emot 145 inrikes och utrikes paket och skickat 10 paket genom Postnord. Samtliga har kommit fram. Enstaka gånger med något dygns fördröjning, oftast väldigt snabbt.

I mina hemtrakter, Västra Östergötland. hade vi en lokal distribution med äldre griniga förändringsobenägna anställda fram till 2017. Då hände det ofta att beställd och betald hemleverans inte utfördes. Man stannade 50 meter från adress och ”knappade in” leveransförsök utan att ha lyft på ändan och försökt hitta adressaten. Jag la ner lite jobb på postens kundtjänst under ett halvår för att få de äldre motvilliga chaufförerna att ta reson. Idag kommer unga trevliga tjejer eller killar och ringer på dörren. Ska PostNord få ordning på slöfockarna i organisationen måste de få in kundreaktioner på oacceptabelt beteende.

Det enda distributionsföretaget som generellt inte fungerar här är FedEx. Grejorna kommer i och för sig fram men man vet aldrig när. Även Bring lämnar en del övrigt att önska.

DHL, Instabox, Early Bird, UPS och Schenker fungerar bra.
jag håller med dig dom borde sparka alla över 50 det är som servicen bara försvinner när folk går över 50 samma med sopgubbar
 
  • Wow
  • Arg
vcx och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
jag håller med dig dom borde sparka alla över 50 det är som servicen bara försvinner när folk går över 50 samma med sopgubbar
Ja jädrar och när man ändå håller på, kvinnor med brunt hår verkar ha svårt att köra bil på ett bra sätt, jag har sett flera stycken den senaste tiden. Flera som hör till denna kategori verkar också ha svårt med procenträkning. Är det verkligen rimligt att de får röra sig fritt i samhället eller ska vi kanske se på möjligheten att låsa in hela bunten?

Och alla under 30 som som jobbar i klädbutik, de verkar inte ha fattat nånting om kundservice. Kan vi kanske förbjuda dessa att jobba innan de blir 30?
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
jag håller med dig dom borde sparka alla över 50 det är som servicen bara försvinner när folk går över 50 samma med sopgubbar
Föreslog du just att vi ska ha 50 år som pensionsålder i Sverige? :thinking:
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Föreslog du just att vi ska ha 50 år som pensionsålder i Sverige? :thinking:
nej men man kan flytta dom till andra jobb där det inte behövs yrkesstolthet
 
  • Arg
a.o.f
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ja jädrar och när man ändå håller på, kvinnor med brunt hår verkar ha svårt att köra bil på ett bra sätt, jag har sett flera stycken den senaste tiden. Flera som hör till denna kategori verkar också ha svårt med procenträkning. Är det verkligen rimligt att de får röra sig fritt i samhället eller ska vi kanske se på möjligheten att låsa in hela bunten?

Och alla under 30 som som jobbar i klädbutik, de verkar inte ha fattat nånting om kundservice. Kan vi kanske förbjuda dessa att jobba innan de blir 30?
ja men det värkar som yrkesstolthet försvinner oss brevbärare chaufförer när man kommer upp i vits ålder det väll närheten till 67 som slår in för många varför gå in på gården och knacka på dörren om det regnar ute istället sitta kvar i bilen och skriva ingen var hemma

jag och några bekanta satte upp åtelkameror hemma för att kunna bevisa att brevbärare chaufför inte hade vart på plats när dom sa dom hade vart det inte ens då erkände dom blå neka när vi hade konfronterat dom
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.