Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    348 Röster 40,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    156 Röster 18,1%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,0%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    864
Låter som att du handlat på Amazon.se, om adressen är till ditt paketombud då skickas det till ditt paketombuds paketombud, adressen ska vara till dig för att det ska komma till ditt paketombud.

Egentligen får de inte lämna ut paketet till dig eftersom det inte är adresserat till dig, men de har gett upp när det gäller paket från Amazon, allt enligt mitt paketombuds paketombud...
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
A
Nej, paketet kom från IKEA.
 
Har ett paket på gång. Vet inte om Mediamarkt har outsourcat sitt lager till Schenker men i varje fall verkar de inte lita på sig själva eller så är de för dyra. Det kommer med Posten. (y):cool:

Från
Schenker Logistics AB / Mediamarkt

Tjänst
PostNord MyPack Collect
 
Skulle hjälpa en äldre släkting hämta ett paket i lördags. Pappersavi hade delats ut i brevlådan på fredagen där det stod att paketet kunde hämtas from fredagens datum. Paketet fanns ännu inte på utlämningen vid Ica. När jag ifrågasatte varför lät det som att det var standardförfarande att skriva datum på avin innan paketet finns att hämta.
 
  • Ledsen
Maria T
  • Laddar…
P Pin skrev:
Skulle hjälpa en äldre släkting hämta ett paket i lördags. Pappersavi hade delats ut i brevlådan på fredagen där det stod att paketet kunde hämtas from fredagens datum. Paketet fanns ännu inte på utlämningen vid Ica. När jag ifrågasatte varför lät det som att det var standardförfarande att skriva datum på avin innan paketet finns att hämta.
Det har jag varit med om ett par gånger och det har visat sig att ICA-butiken har fått försändelsen men ännu inte "hunnit" scanna in den i systemet.
Så då är det bara till att vara ihärdig i butiken så de tar tag i det de har betalt för
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Ja, dom får göra nån slags "inventering" (antar dom scannar om ALLA paket ?), vilket dom helst inte gör.

Jag har flera gånger varit med om att dom "inte hittar" paketet, men efter en inventering så "dök det upp", tyvärr brukar man redan vara hemma när dom väl lyckas..
 
Snailman
GlennB GlennB skrev:
Ja, dom får göra nån slags "inventering" (antar dom scannar om ALLA paket ?), vilket dom helst inte gör.

Jag har flera gånger varit med om att dom "inte hittar" paketet, men efter en inventering så "dök det upp", tyvärr brukar man redan vara hemma när dom väl lyckas..

För några år sedan så lät ju posten allmänheten få veta all spårningsinformation på nätet, man kunde då se vilket klockslag vagnen med paket lastades på morgonen och hur dags vagnen lämnades på utlämningsstället och sms fick man ett antal timmar senare när de scannat de individuella paketen.

Numera får man aldrig veta hur dags paketen kommer till utlämningsstället.
 
Snailman Snailman skrev:
För några år sedan så lät ju posten allmänheten få veta all spårningsinformation på nätet, man kunde då se vilket klockslag vagnen med paket lastades på morgonen och hur dags vagnen lämnades på utlämningsstället och sms fick man ett antal timmar senare när de scannat de individuella paketen.

Numera får man aldrig veta hur dags paketen kommer till utlämningsstället.
I det jag beskrev ovanför var det ett paket från en kommunal verksamhet som skickades efter ett telefonsamtal så det fanns ingen som helst möjlighet att spåra. Pappersavi ii brevlådan.

Jag ska göra ett nytt försök att hämta paketet idag. Annars får släktingen krångla med färdtjänst fram och tillbaka till Ica.
 
A
P Pin skrev:
I det jag beskrev ovanför var det ett paket från en kommunal verksamhet som skickades efter ett telefonsamtal så det fanns ingen som helst möjlighet att spåra. Pappersavi ii brevlådan.

Jag ska göra ett nytt försök att hämta paketet idag. Annars får släktingen krångla med färdtjänst fram och tillbaka till Ica.
Jag har börjat begära från avsändare spårning nummer. det blir mycket enklare så än när efter 8 dagar posten orkar masa sig hit med en pappersavi..
mycket lämpligare att sköta detta digitalt själv... om man nu har möjlighet..
 
Maskintok skrev:
Jag har börjat begära från avsändare spårning nummer. det blir mycket enklare så än när efter 8 dagar posten orkar masa sig hit med en pappersavi..
mycket lämpligare att sköta detta digitalt själv... om man nu har möjlighet..
I det här fallet fanns tyvärr inte möjligheten. Kommunen hade inte utfört en tjänst de utlovat och skulle då skicka materialet till brevlådan så släktingen slapp ta färdtjänst och hämta på ett avlägset kontor. Jag skulle sedan fixa det åt släktingen. det blev ett paket istf ett brev så det fick hämtas på postens utlämningsställe. Marginellt bättre än att hämta direkt på kommunala verksamheten.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Hepp, nu när vi fått varannandagspost så kommer 1a-klass-breven med egen bil, och tydligen skulle ett paket levereras via dem, valde tillvalet "leverera till dörr om paketet inte går i lådan".
Jobbar hemma och ser bilen köra upp till lådan, inte får in paketet och köra vidare, strax därefter meddelas jag att paketet inte kunde levereras....
 
  • Ledsen
  • Arg
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
13th Marine 13th Marine skrev:
Hepp, nu när vi fått varannandagspost så kommer 1a-klass-breven med egen bil, och tydligen skulle ett paket levereras via dem, valde tillvalet "leverera till dörr om paketet inte går i lådan".
Jobbar hemma och ser bilen köra upp till lådan, inte får in paketet och köra vidare, strax därefter meddelas jag att paketet inte kunde levereras....
Jag fick två paket från PostNord igår, båda levererade till dörren enligt önskemål, så det fungerade utmärkt. Fö cirka 20 minuter sen kom SMS om att man var på väg till mig med leverans... Paketen levererades fortare än SMS. :cool:
 
De svarade snabbt på kundtjänst:
Tilläggstjänsten "Leverans vid dörr" görs inte till mottagare på lantbrevbärarlinjer, om försändelsen inte går ner i brevlådan aviseras den istället mot ett ombud.
Visste inte att vi hade lantbrevbärare. Men det borde betyda att de flesta andra paket borde de köra ut till mig istället för att lämna till ombud :thinking:
 
Snailman
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har nu kikat på Postmords hemsida, kan inte hitta något om att leverans till dörr inte gäller Lantbrevbärare...
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
Man förutsätter ju att posten är datoriserad och dels vet de ju postnumret som står på paketet och dels vet de ju om ett visst postnummer har en lantbrevbärare eller ej, och har de lantbrevbärare så borde man ju inte kunna välja alternativet vid dörren.
Det är väl för att sköta sådant automatiskt som man datoriserat verksamheten.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.