Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    348 Röster 40,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    156 Röster 18,1%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,0%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    864
13th Marine 13th Marine skrev:
I mitt fall hade de med sig paketet, det är 40m till ytterdörren från brevlådan.
Tycker det är dåligt att erbjuda en tjänst och gömma vissa undantag i villkoren.
Läste nått att vi har 750 000 som har lantbrevbärare, så det är inte så ovanligt.

Jag hade valt ett annat leveranssätt om jag vetat att de inte tänkte leverera till dörren.
De har varit tydliga tycker jag.
Så här stod det i pressmeddelandet och samma information finns att tillgå om man går in på PostNords hemsida.

Leverans vid dörren med nya Varubrev.
I tider när de talas om varannandagsutdelning av brev lanserar Postnord en ny service: Nu blir det möjligt att få små paket levererade vid dörren. Det gäller dock inte med lantbrevbäring. Det berättar Postnord i ett pressmeddelande. Det blir ingen merkostnad blir för leverans vid dörren.
 
Silver78 Silver78 skrev:
De har varit tydliga tycker jag.
Så här stod det i pressmeddelandet och samma information finns att tillgå om man går in på PostNords hemsida.

Leverans vid dörren med nya Varubrev.
I tider när de talas om varannandagsutdelning av brev lanserar Postnord en ny service: Nu blir det möjligt att få små paket levererade vid dörren. Det gäller dock inte med lantbrevbäring. Det berättar Postnord i ett pressmeddelande. Det blir ingen merkostnad blir för leverans vid dörren.
Ärligt talat, hur många personer läser postnords pressmeddelanden?

Var hittar du det på hemsidan?
Jag har varit inne på dessa sidor och inte sett det:
https://www.postnord.se/skicka-forsandelser/brev-och-vykort/varubrev
https://www.postnord.se/ta-emot/leveranser-till-hemmet/avisering-och-leverans
https://www.postnord.se/ta-emot/valj-hur-du-vill-ta-emot-din-leverans
https://www.postnord.se/ta-emot/postutdelning/lantbrevbaring
Jag kan tycka att informationen borde finnas på alla dessa ställen.

Sen tycker jag hela saken är ologisk, har man lantbrevbärning så är ju tanken att man ska förenkla för folk att få sina leveranser, att då undanta dem från denna känns blir konstigt.
 
  • Gilla
nissenhj och 7 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ärligt talat, hur många personer läser postnords pressmeddelanden?

Var hittar du det på hemsidan?
Jag har varit inne på dessa sidor och inte sett det:
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
Jag kan tycka att informationen borde finnas på alla dessa ställen.

Sen tycker jag hela saken är ologisk, har man lantbrevbärning så är ju tanken att man ska förenkla för folk att få sina leveranser, att då undanta dem från denna känns blir konstigt.
Man får leta upp produktvillkor.
Men den informationen borde egentligen framgått redan på produktsidan. Det här borde egentligen framgå på betalplattformen vid sitt köp.
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ärligt talat, hur många personer läser postnords pressmeddelanden?
Några anställda på deras infoavdelning gissar jag. Annars är det nog få...
 
  • Älska
nissenhj
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Några anställda på deras infoavdelning gissar jag. Annars är det nog få...
Jag läste det i swedroids forum.
 
Silver78 Silver78 skrev:
Man får leta upp produktvillkor.
Men den informationen borde egentligen framgått redan på produktsidan. Det här borde egentligen framgå på betalplattformen vid sitt köp.
Det är det jag menar, jag anser att denna information behöver hamna på en mer synlig plats än villkoren.
Speciellt när man använder formuleringar som "Garanterad hemleverans" osv.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Några anställda på deras infoavdelning gissar jag. Annars är det nog få...
Det verkar finnas några siter för de som har e-handel som läser dem, men jag har svårt att se att en större mängd privatpersoner skulle läsa det.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
För de som har Lantbrevbärare är denna sida bra:
https://www.postnord.se/vara-verktyg/boka-lantbrevbaring

När paketet kommit till utlämningsstället så bokar man om paketet gratis och efter två dagar levererar lantbrevbäraren hem paketet. Fungerar perfekt, man har alltså gratis hemleverans på detta vis! (y)
 
richardtenggren
H hydrolift skrev:
För de som har Lantbrevbärare är denna sida bra:
[länk]

När paketet kommit till utlämningsstället så bokar man om paketet gratis och efter två dagar levererar lantbrevbäraren hem paketet. Fungerar perfekt, man har alltså gratis hemleverans på detta vis! (y)
Vi har lantbrevbäring, problemet är att de paket som de nu ska leverera. varubrev(?), aldrig "går" att leverera, så då får man vänta en extra dag och sedan hämta det hos ombudet...
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vi har lantbrevbäring, problemet är att de paket som de nu ska leverera. varubrev(?), aldrig "går" att leverera, så då får man vänta en extra dag och sedan hämta det hos ombudet...
Har du provat att boka om när det anlänt till ombudet?
Vill tro att vi har gjort det när Posten ansett att brevet varit för stort att leverera i brevlådan. Tror inte aktuell lantbrevbärare i det läget har sett brevet utan den sorteringen har skett på "högre ort".
Här säger brevbärarn att det är bra ju mer vi beställer "jag har gott om plats här bak".
 
H hydrolift skrev:
För de som har Lantbrevbärare är denna sida bra:
[länk]

När paketet kommit till utlämningsstället så bokar man om paketet gratis och efter två dagar levererar lantbrevbäraren hem paketet. Fungerar perfekt, man har alltså gratis hemleverans på detta vis! (y)
Låter märkligt att det ska vara gratis, men trevligt om det stämmer
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Låter märkligt att det ska vara gratis, men trevligt om det stämmer
Det stämmer i allra högsta grad, stod fem paket utanför här hemma idag som varit inne på lokala ICA och vänt. Ger Posten sex stjärnor av fem möjliga. (y)
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
H hydrolift skrev:
Har du provat att boka om när det anlänt till ombudet?
Vill tro att vi har gjort det när Posten ansett att brevet varit för stort att leverera i brevlådan. Tror inte aktuell lantbrevbärare i det läget har sett brevet utan den sorteringen har skett på "högre ort".
Här säger brevbärarn att det är bra ju mer vi beställer "jag har gott om plats här bak".
Vet inte om det varit som du säger, men ibland har brevbäraren ringt på, oftast de äldre/ordinarie så det talar väl emot att det sker direkt på sorteringen. Har även fått en del handskrivna avier genom åren.

Men idag hände det, första paketet blev levererat i paketlådan! Så nu finns det goda hopp! :D
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
H hydrolift skrev:
Det stämmer i allra högsta grad, stod fem paket utanför här hemma idag som varit inne på lokala ICA och vänt. Ger Posten sex stjärnor av fem möjliga. (y)
Grattis! =)

Men var det varubrev eller paket?
 
Mitt favorit-irritationsmoment när det gäller postnord är hur man bokar hemleverans.

Beställer man med hemleverans från Amazon så får man några timmar senare en notis per SMS och i appen där Posten berättar att de fått en förhands-avisering och att jag senare kommer att få välja hur leveransen ska ske. (Som jag redan berättat vid beställningen) Därefter kan jag följa paketets färd genom deras terminaler.
När paketet ett dygn senare når det lokala postkontoret får jag tre alternativ: Hämta det själv hos dem den dagen, eller få det levererat till ombud efter hemleverans dagen efter...

Om de *åtminstone* gav mig möjligheten att ange val när de påbörjat transporten så skulle det ju spara en dag för mig och administration och lagringsutrymme för dem.
 
  • Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.