Hej!
Om en vecka kommer en snickare för att byta ut fönster mot altandörr, med allt vad det innebär. Behöver få bort radiator och rördelar som är i vägen.
Jag kommer att tömma systemet i källaren men frågan är hur jag kan plugga rören som står ut från de vertikala rören. De silvermålade rören har jag mätt till 21 mm (inkl. målarfärg). Pluggar helst i själva t-korsningen för att komma så långt bort från altandörren som möjligt.
Kan någon ge mig en hint om hur jag ska göra, vad jag behöver för delar? Behöver inte vara en snygg lösning i detta skede, men det ska inte läcka
Om en vecka kommer en snickare för att byta ut fönster mot altandörr, med allt vad det innebär. Behöver få bort radiator och rördelar som är i vägen.
Jag kommer att tömma systemet i källaren men frågan är hur jag kan plugga rören som står ut från de vertikala rören. De silvermålade rören har jag mätt till 21 mm (inkl. målarfärg). Pluggar helst i själva t-korsningen för att komma så långt bort från altandörren som möjligt.
Kan någon ge mig en hint om hur jag ska göra, vad jag behöver för delar? Behöver inte vara en snygg lösning i detta skede, men det ska inte läcka
Det är halvtumsrör.
Du behöver två proppar med det facila priset av 5kr. styck. Dessutom behöver du lin och grafitpasta eller i nödfall linolja. Gängtape går också bra...fast jag rodnar klädsamt när jag säger det.
https://www.rinkabyror.se/artikel/svart-propp-15/
Kalle Kulör
Du behöver två proppar med det facila priset av 5kr. styck. Dessutom behöver du lin och grafitpasta eller i nödfall linolja. Gängtape går också bra...fast jag rodnar klädsamt när jag säger det.
https://www.rinkabyror.se/artikel/svart-propp-15/
Kalle Kulör
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Tack! Ditt svar gjorde att jag fick mod att genomföra det lilla projektet på egen hand. Jag tömde ut vattnet vid en av skarvarna intill radiatorn och sedan var det läskigaste över. Jag har ännu inte återfyllt vatten men min tro är att det håller tätt. Jag använde gängtäjpStaffan2000 skrev:
Produkter som diskuteras i tråden