Ska byta golv på en toalett och behöver antingen plugga inkommande vattenrör temporärt alternativt sätta på kulventiler på dem. Finns tyvärr inga kulventiler någonstans som kan stänga av vattnet till det här rummet så enda stället är att stänga av huvudledningen. Finns det ens kulventiler som går att sätta mot en klämringskoppling?

Ser ut att vara 17 mm utvändig gänga på övergångsnippeln, måste vara R10? Det är 12 mm rör..

Om jag nöjer mig med att sätta plugg mot klämringskopplingarna fungerar då tex denna för 12 mm rör? https://www.byggmax.se/klämringskoppling-plugg-p316250

Böjt metallvattenrör med klämringskoppling som sticker ut ur en vägg intill trätilldelningen på ett badrumsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det sticker ut en liten rörbit ur väggen, vad är bäst här? Ersätta övergångsnippeln med en kulventil med integrerad klämringskoppling och köra en slang upp till toaletten eller såga av en bit rör och klämma mot befintlig övergångsnippel och sätta kulventil på rörbiten? Jag vill ju helst pilla så lite som möjligt på röret som sticker ut men samtidigt kommer ju kulventilen att då väga på rörbitarna inkl den in i väggen. Sätter jag kulventil kommer inte det måttanpassade bockade röret passa utan då blir det slang.

Sätt i en plugg så länge, den du länkar till bör passa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.