Är det någon som testat om man via googleintegrationen kan hantera sina plejdenheter via IFTTT?
 
MrJay
T tobbbias skrev:
Plejd har ju tagit sig så in i bomben i resten av världen nu. Är väldigt nöjd med mina aktier i bolaget... :) :)
Köp några plejd-puckar och addera på några aktier så kommer du snart ha mkt mer pengar än du hade innan... ;)
Kollade precis på det, utveckling av Plejd är en liten fis när jag jämför med mina andra innehav :D

Seriöst dock tror jag att ”aktietips” inte hör hemma på Byggahus-forumet utan du bör förhålla dig till andra forum.
 
  • Haha
  • Gilla
Chiippe och 1 till
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Mkt lägre nivåer nu än jag haft på något innan. Men då är jag bara 35 år gammal så kanske inte upplevt "kvalitets"-glödlampor... ;)
Fördelen med gamla glödljuskällor är att alla brukade vara högkvalitativa avseende dimmningsegenskaper. Kanske dags att testa en puck? :thinking: Är nog bara "jag själv" som säkert kan bedöma om just "jag" blir nöjd! :)
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
  • Gilla
Boilerplate4U och 1 till
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Är väldigt nöjd med mina aktier i bolaget...
Dom som varit med från början har sett sina aktievärde växa över 1000% 15:- Aug 2017 - 187:- idag Dec 2020
 
  • Gilla
jockelindstrom
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Dom som varit med från början har sett sina aktievärde växa över 1000% 15:- Aug 2017 - 187:- idag Dec 2020
Ah!! Plötsligt ser jag ditt ständiga haussande av Plejd i ett helt annat ljus! :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
jorblad och 5 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ah!! Plötsligt ser jag ditt ständiga haussande av Plejd i ett helt annat ljus! :cool:
Tyvärr har jag sålt det mesta, den har ju åkt jojo när robothandlare är inne och förstör dagligen.:cry:
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ah!! Plötsligt ser jag ditt ständiga haussande av Plejd i ett helt annat ljus! :cool:
Haha, trodde du att han hade några goda avsikter.. ;)
Skämt åsido så var mitt "aktietips" också bara ett skämt @ (@MrJay) : Men jag slängde in några tuss för någon månad sen och den slatten har stigit med mkt mer än jag har betalat för mina 7 puckar här hemma.. Så klart värt för tillfället.

Sen så tycker jag väl egentligen att man ska jämföra kostnaden mot alternativkostnaden, alltså att köpa en schneider för 400 kr eller en plejd 150 kr mer. Då är det inte många kronor för att kunna skaffa sig "smarta funktioner" och en väldigt funktionell app, i mitt tycke. Tror att Plejd kommer bli en riktig hit på många marknader förutom Sverige. Det är ju mil mkt smartare än ett KNX system till exempel om man ska jämföra bang for the bucks.

Sorry för mkt "snack" ovan. Det är mina egna tankar.
God jul på er!
 
  • Haha
jbr
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Det är ju mil mkt smartare än ett KNX system till exempel om man ska jämföra bang for the bucks.
Samtidigt väldigt begränsat om man jämför med Z-wave eller Zigbee, vilka ligger ungefär lika i pris.
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Samtidigt väldigt begränsat om man jämför med Z-wave eller Zigbee
Men jag tror inte att Z-wave eller Zigbee har levererat över 1´000´000 puckar till det Svenska samhället!
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Går det att styra Plejd via Alexa?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Samtidigt väldigt begränsat om man jämför med Z-wave eller Zigbee, vilka ligger ungefär lika i pris.
Så du kör hellre på ett begränsat system bara grannen har samma?

(Och Zigbee-enheter finns det nog fler än en miljon av i Sverige med tanke på Philips Hue och Ikea Trådfri)
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker det fungerar rätt bra med Plejd, men saknar möjligheten att koppla ihop det med annat nu när jag börjat leka lite mer. Google Home är svårt (omöjligt?) att komma åt vad jag förstått.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Samtidigt väldigt begränsat om man jämför med Z-wave eller Zigbee, vilka ligger ungefär lika i pris.
Well... Jag hade Fibaros Z-wave-dimrar före Plejd (efter 433 och lite annat). Visst, det är öppet och går att styra på många sätt, men basfunktion är mycket sämre. Plejd har extremt snabb feedback (direkt) vid dimring på knapp, över bluetooth, till länkad mottagare (Plejd 1 har dimmer-reglage, Plejd 2 styr lampan från lämpligt ställe). Z-wave (dyra Fibaro och något billigare Telldus mfl) är inte i närheten i min bok.

Desstom är Plejd-systemet stabilt och inte beroende av någon småjobbig controller (ja, jag kör Vera), något jag tycker är mycket viktigt för belysning speciellt.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Google home funkar utmärkt, Alexa tror jag inte de är klara med ännu (?)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.