J
Nissens Nissens skrev:
Det jag skrev har jag skrivit tidigare, det finns en liten minoritet av de som vill hemautomatisera det mesta från husdjuren till frun, ungarna och till och med brevlådan. Dessa har fått för sig att de är normen och att de flesta på planeten vill ha det likadant. Verkligheten ser inte riktigt ut så… det är därför det går bra för Plejd, och som det ser ut nu har de en grym tillväxt framför sig.

De som vill hemautomatisera allt och sedan får lägga en massa tid på att underhålla sitt fina system lär tröttna för eller senare, så som det brukar bli med de flesta hobbies för de som blir upptagna med det riktiga livet. :) Tiden räcker inte till för allt…
Så ja, när du skriver in och gråter om ett par år när du behöver hjälp med "riktig" hemautomatisering så lovar jag att inte säga "vad var det vi sa?"
 
Nissens
J Jocke Best skrev:
Så ja, när du skriver in och gråter om ett par år när du behöver hjälp med "riktig" hemautomatisering så lovar jag att inte säga "vad var det vi sa?"
Haha, i din värld är väl det något som kan hända, men i den riktiga verkligheten är det en utopi.
 
J
Nissens Nissens skrev:
Haha, i din värld är väl det något som kan hända, men i den riktiga verkligheten är det en utopi.
Jag lägger in en kallelse till våren -25 så får vi se.
 
D
Nissens Nissens skrev:
Det låter som ett rent önsketänkande. Gå in på ett forum för hemautomatisering så får du ett uppvaknande.

Det finns ingen ände på hur mycket tid folk lägger på sin hemautomation. Det är en ren hobbyverksamhet, det är inget fel i det, men väldigt många är ointresserade av sådant.
Plejds framgångar är ett kvitto på det. De löser verkliga problem som de flesta har.
Du blir lurad, du har irrat dig in på elitforum, min pappa, 83år, vet inte vad ett forum är men hemautomation tycker han är kul, med mobilen och Trådfri, så begränsat.

Fotboll är väldens största sport men skulle du har snubblat in på träningsanläggningen hos ett elitlag hade du nog frågat dig hur folk har tid att hålla på med detta..
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Nissens
D djac skrev:
Du blir lurad, du har irrat dig in på elitforum, min pappa, 83år, vet inte vad ett forum är men hemautomation tycker han är kul, med mobilen och Trådfri, så begränsat.

Fotboll är väldens största sport men skulle du har snubblat in på träningsanläggningen hos ett elitlag hade du nog frågat dig hur folk har tid att hålla på med detta..
Struntprat. Du har fördomar mot äldre tydligen. Att nörda in sig i hemautomation kan hända i alla åldrar.

Du kan gå in på vilket forum som helst för hemautomation, det är stora problemlösningsdiskussioner överallt, det ena är mer komplext än det andra. Stor skillnad om du jämför med vilket Plejdforum som helst. Och vad sjutton är elitforum? Om det nu finns något sådant så säger det en hel del också…
 
useless useless skrev:
Torkskåpet, Stereon, klockradion, några nätverksswitchar, TV-spel, köksfläkten. Säkert nåt mer också...
Min Harman Kardon AVR7000 surround är 22 år och tuggar på.
https://www.hifiengine.com/manual_library/harman-kardon/avr7000.shtml
Just klockradios är exempel på grejer som funkar för evigt, jag har en som jag haft sedan jag var 20, nu är jag 67...
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Struntprat. Du har fördomar mot äldre tydligen. Att nörda in sig i hemautomation kan hända i alla åldrar.

Du kan gå in på vilket forum som helst för hemautomation, det är stora problemlösningsdiskussioner överallt, det ena är mer komplext än det andra. Stor skillnad om du jämför med vilket Plejdforum som helst. Och vad sjutton är elitforum? Om det nu finns något sådant så säger det en hel del också…
Gör inte det då, gå till Ikea och snacka med dem, det ger dig nog en sannare bild.
 
Nissens
D djac skrev:
Gör inte det då, gå till Ikea och snacka med dem, det ger dig nog en sannare bild.
Sannare bild än forumen?
Både Plejds forum och andra hemautomatikforum ger bra bilder, finns ingen anledning att gå till Ikea. Jag har fått intrycket att du och andra knappast endast sitter med Ikea prylar. Om det är det du gör så borde du nog vidga vyerna lite…
 
P
Nissens Nissens skrev:
Haha, i din värld är väl det något som kan hända, men i den riktiga verkligheten är det en utopi.
Ja, du verkar vara en överlevare från stenåldern som inte ser att teknik utvecklas. Du undrade innan om tjockTV, själv undrar jag om du blivit så modern att du har fjärrkontroll?

Du ironiserar hemautomation och drar till med extrema exempel helt utan insikt att nya saker skapar nya behov. Hemautomation kommer garanterat bli allt mer vanligt i framtiden, men du verkar inte förstå det i din egen lilla bubbla.

Det komiska är att du helt missat normalt behov av ett forum, nämligen få tips. Hur kan du säga att hemautomatiseringens forum är fulla av frågor om ingen är intresserad av det? Du kan inte ens gissa att många har hemautomatisering i mindre skala, exvis bara belysning, lås och koppling till sin kalender? Ibland har man behov av att kombinera saker, då funkar det inte med slutna system - det är fakta.
 
  • Gilla
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Jag har redan svarat dig, men som vanligt bryr du dig inte om svaren som inte passar dig.
Ja, du har svarat mig, men du har inte svarat på frågorna. Det har hela tiden varit ovidkommande känslotrams om min person, kompetens, Plejds aktievärde, och gud vet vad.

Jag fattar att du inte kan svara då du skulle vara tvungen att ljuga eller erkänna något negativt om Plejd.

Resten av ditt inlägg skiter jag i, det var ju bara ytterligare av det du redan skrivit för mycket av.
 
J
P PelleWidell skrev:
Ja, du verkar vara en överlevare från stenåldern som inte ser att teknik utvecklas. Du undrade innan om tjockTV, själv undrar jag om du blivit så modern att du har fjärrkontroll?

Du ironiserar hemautomation och drar till med extrema exempel helt utan insikt att nya saker skapar nya behov. Hemautomation kommer garanterat bli allt mer vanligt i framtiden, men du verkar inte förstå det i din egen lilla bubbla.

Det komiska är att du helt missat normalt behov av ett forum, nämligen få tips. Hur kan du säga att hemautomatiseringens forum är fulla av frågor om ingen är intresserad av det? Du kan inte ens gissa att många har hemautomatisering i mindre skala, exvis bara belysning, lås och koppling till sin kalender? Ibland har man behov av att kombinera saker, då funkar det inte med slutna system - det är fakta.
Ser att du inte varit med så länge så du känner inte riktigt till Nissens argument. I hans värld är ALL automation onödig eller endast till för nördiga personer på incel-nivå ända fram tills Plejd har tagit fram en likadan lösning eller produkt. Plötsligt är den lika bra och nytänkande som skivat bröd. Han gör också tankevurpan att missa att forum med möjlighet att diskutera komplicerade lösningar av naturen är mer komplicerade. Ingen behöver lägga pannan i alltför djupa veck för att lösa varför en Plejdpuck inte slår av eller på. Men det är ingen idé att argumentera varken för eller emot. Är du snäll får du en eftersläng ändå. Det är iallafall underhållande att läsa allas uppfattningar.
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik_Hed och 3 till
  • Laddar…
G
Själv kopplade jag nyss en ännu en Plejd "smart" plug, la till den i mitt lilla fristående inlåsta plejd system, astrour fönsterlampa, nöjd;). Har ingen plejd gateway, tror jag struntar i det. Har några shelly, tuya, Hue+ annat också. Får väl se om jag blir besviken på mina plejd om 10-20år.
 
  • Gilla
Kristian Ask och 3 till
  • Laddar…
P
J Jocke Best skrev:
Ser att du inte varit med så länge så du känner inte riktigt till Nissens argument. I hans värld är ALL automation onödig eller endast till för nördiga personer på incel-nivå ända fram tills Plejd har tagit fram en likadan lösning eller produkt. Plötsligt är den lika bra och nytänkande som skivat bröd. Han gör också tankevurpan att missa att forum med möjlighet att diskutera komplicerade lösningar av naturen är mer komplicerade. Ingen behöver lägga pannan i alltför djupa veck för att lösa varför en Plejdpuck inte slår av eller på. Men det är ingen idé att argumentera varken för eller emot. Är du snäll får du en eftersläng ändå. Det är iallafall underhållande att läsa allas uppfattningar.
Tack för omtanken men jag har varit med sen sidan 5 tror jag det var och försökte en ny taktik mot Nissens eftersom det bevisligen inte hjälper att försöka på normala sätt. ;)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
J
P PelleWidell skrev:
Tack för omtanken men jag har varit med sen sidan 5 tror jag det var och försökte en ny taktik mot Nissens eftersom det bevisligen inte hjälper att försöka på normala sätt. ;)
Ah, missade det :cool:
 
D djac skrev:
Äntligen sa du själv det som alla försökt föra fram, om man är intresserad av hemautomation så går Plejd bort, nu är ju inte alla det det som tur är för Plejd.

Däremot kan man nog med säkerhet konstatera att gruppen med sådana växer varje dag.
Jag har kopplat brandvarnare till plejd, så hemautomation fungerar lite i alla fall.
 
  • Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.