Jag går i funderingarna att bygga en garderob av Ikea metods köksstommar. Men hittar inga bra instruktioner eller diy.
Ni som har prövat, fördelar nackdelar? tips och tricks?
Och är det någon som vet något bra film eller så, länka gärna!
Ni som har prövat, fördelar nackdelar? tips och tricks?
Och är det någon som vet något bra film eller så, länka gärna!
Varför inte använda Ikeas Pax istället? Då passar alla deras tillbehör för just garderober. Jag har gjort en mycket enkel inbyggd variant med dessa.
Jag lyfte upp stommarna lite för att få plats med golvlisten och klädde in allt med lite blandat spillmaterial (limfog och plywood) och gips.
Jag lyfte upp stommarna lite för att få plats med golvlisten och klädde in allt med lite blandat spillmaterial (limfog och plywood) och gips.
När jag byggde min kåk använde vi metod till flera garderober. Detta eftersom vi har högt till tak och metod går att stapla på varandra, med olika höjder på stommarna. Ytterligare en fördel är att kvaliteten är bättre än pax och att det finns många fronter att välja på. Dock är det dyrare än billiga garderober.
Så här ser min största garderob ut. Jag satte en täcksida på utsidan av stommen som livar med dörren. Sen gips eller mdf på utsidan täcksidan.
Så här ser min största garderob ut. Jag satte en täcksida på utsidan av stommen som livar med dörren. Sen gips eller mdf på utsidan täcksidan.
A AndréLindahl skrev:
För att jag vill bygga garderober från golv till tak och pax är lite för låga, samt att jag tycker att dom slits för fort medan köksstommar och dörrar känns mer robust!
Liknande trådar
-
Eluttag bakom platsbyggd garderob
El -
Hur fixar jag innertak efter rivning av platsbyggd garderob?
Byggmaterial & Byggteknik -
Platsbyggd garderob - Resultat
Möbelsnickeri -
Platsbyggda garderober från 60-talet. Kan man byta till snygga och funktionella?
Inredning -
Varför platsbygga garderob med Ikeas stommar?
Inredning