Hej.
Har fått dränerat huset. Byggaren hävdar att grundmur (kryp) är mycket fuktig. Vill att jag lämnar platonmatta upp mot panel för att muren skall torka. Ville själv få på tätlist och måla så fort som möjligt.
Är det riktigt att makadam / jord ska sjunka ner något och att muren skall torka innan man ger sig på att måla och ha sig?
Har fått dränerat huset. Byggaren hävdar att grundmur (kryp) är mycket fuktig. Vill att jag lämnar platonmatta upp mot panel för att muren skall torka. Ville själv få på tätlist och måla så fort som möjligt.
Är det riktigt att makadam / jord ska sjunka ner något och att muren skall torka innan man ger sig på att måla och ha sig?
Det är riktigt att den återfyllda marken sätter sig de första 1-2 åren vilket gör det lämpligt att vänta med tex plattläggning.
Lämnar det sig att till exempel lägga singel sålänge?
Absolut. Kratta undan och fyll på med täta massor sen bara så att det inte blir bakfall under singeln.
Vill du ha stenläggning sen kan du lägga på ett lager makadam som sen blir en del av underlaget.
Vi har makadam runt huset och jag gillar det för att det blir hårdare och stenarna låser mot varandra jämfört med små runda stenar.
Vill du ha stenläggning sen kan du lägga på ett lager makadam som sen blir en del av underlaget.
Vi har makadam runt huset och jag gillar det för att det blir hårdare och stenarna låser mot varandra jämfört med små runda stenar.
Liknande trådar
-
Hur räta upp dörrkarm som lutar in mot rummet?
Fönster & Dörrar -
Regla upp mot murstock
Byggmaterial & Byggteknik -
Uppvik av klinkers mot metallskena?
Bastu -
Väntetid på uppemot ett år om du vill sälja överskottsel
Artikelkommentarer -
Tänka på vid asfaltering mot hussockeln på garageuppfarten?
Grund & Markarbeten